(قله سوزچال ( خط الراس دوبرار

September 8, 2018
September 2018

near Lāsem, Māzandarān (Iran)

حرکت روز جمعه 97/6/16 ساعت 1 بامداد از پارکینگ بیهقی به سمت جاده هراز و روستای لاسم که خروجی این روستا کمی بعد از پلور و در سمت راست جاده قرار دارد . حدودا 22 کیلومتر در این جاده فرعی که آسفالت نسبتا قابل تحملی دارد ادامه مسیر داده تا به روستای لاسم برسیم . در ساعت 4 بامداد ما در نقطه شروع پیمایش قرار داشتیم و در ساعت 5 استارت برنامه زده شد .
ابتدای مسیر کفی و در حدود 3 کیلومتر و در امتداد رودخانه می باشد . در پایان مسیر با چادر یکی از گله دارها مواجهه شدیم که سگهاشون صبح بخیر سفت و سختی خدمتون عرض کردند . از اون نقطه به بعد تقریبا در سرتاسر مسیر تا خود قله با شیب مواجه بودیم . در ساعت 7:20 جهت صرف صبحانه و استراحت توقف نمودیم و در ساعت 8 ادامه مسیر آغاز گردید از اینجا به بعد شیب نسبتا تندتر شد و نفس بعضی از اعضای تیم رو گرفت . البته طبق بررسیهایی که قبل از برنامه انجام داده بودیم این مسیر راحتترین و کم خطرترین مسیر جهت صعود به این قله و سپس ادامه مسیر به سمت قلل دوبرار شرقی و غربی و در ادامه انگمار بود .در نهایت در ساعت 13:30 کلیه اعضای تیم برروی قله سوزچال عکس دسته جمعی گرفته و متاسفانه به دلیل تاخیر 2:30 ساعتی که به علت ضعف بعضی از اعضای به وجو آمده بود از ادامه مسیر به سمت قله دوبرار منصرف و به سمت روستای لاسم برگشتیم . در ساعت 19 سوار مینی بوس شده و در ساعت 22:15 دقیقه در پارکینگ بیهقی برنامه به پایان رسید .