قله سماموس ، مسیر جواهردشت ۲،۳ تیر ۱۴۰۱

Photo ofقله سماموس ، مسیر جواهردشت ۲،۳ تیر ۱۴۰۱ Photo ofقله سماموس ، مسیر جواهردشت ۲،۳ تیر ۱۴۰۱ Photo ofقله سماموس ، مسیر جواهردشت ۲،۳ تیر ۱۴۰۱

June 25, 2022
June 2022

near Javāher Dasht, Gīlān (Iran)

برنامه اجرا شده ( تخصصی )

#باشگاه_کوهنوردی_اته_کو

#تعداد_همنوردان: ۱۴ نفر

#گزارش_برنامه:

درود بر همگی
سال ۹۴ بود که تصمیم گرفتیم گروه کوهنوردی را تبدیل به باشگاه کنیم که در ابتدا با مشکلات زیادی مواجه شدیم.
تیرماه ۱۴۰۱ هفتمین سال تاسیس باشگاه شد و با اینکه قرار نبود امسال به بلندترین قله گیلان سماموس صعود کنیم اما در برنامه ای خارج از تقویم، این قله زیبا برنامه ریزی و اجرا شد.
در ساعت ۳ بعد از ظهر روز پنجشنبه مورخ ۲ تیر حرکت خود را به سمت کلاچای و سیاهکلرود و از آنجا به ییلاق زیبای جواهردشت (جوردشت) آغاز کردیم. مسیر بعد از خیاط محله خاکی شده و البته خودروی مینی بوس بنز مشکلی برای عبور نداشت.
۳ ساعتی زمان برد تا به اقامتگاهی که از قبل هماهنگ شده بود برسیم . وسایل و تجهیزات شخصی رو داخل اقامتگاه قرار دادیم و در همان ابتدا صحبتهایی در مپرد نحوه اجرای برنامه انجام شد و با توجه به زمانی که داشتیم گشتی در ییلاق زیبای جواهردشت زدیم و همنوردان به عکاسی و طبیعت گردی پرداختند.
پس از صرف شام در اقامتکاه به استراحت پرداختیم و روز جمعه مورخ ۳ تیرماه در ساعت ۴ صبح حرکت خود را به سمت قله آغاز کردیم. با کمک و تلاش کوهنوردان دلسوز منطقه تا خود قله از مسیر یال سمت راست منطقه جواهردشت تابلوهای راهنما زده شده که صعود را کمی آسانتر کرد.
پس از ۴۵ دقیقه به کنار چشمه رسیدیم و همنوردان پس از پر کردن ظرفهای اب مجدد راهی شدیم و پس از ۲۰ دقیقه به ابتدای یال رسیدیم.
مسیر را در انتهای مسیر جاده ای به سمت راست و از روی یال ادامه دادیم و کم کم هوا نیز روشن شد .
نمای طلوع خورشید و دشت ابر صعود را دلچسب تر و زیبا تر نمود.
مسیر را تا بالای یال ادامه دادیم و از آنجا به سمت چپ یال که قله نیز نمایان میشود مسیر را ادامه دادیم و در ساعت ۱۱ صبح به بلندترین قله گیلان سماموس رسیدیم.
هنگام رسیدن به قله کوهنوردان دیگری حضور داشتند و نکته جالب دیدن همنوردان عزیز باشگاه خوب رایکا لنگرود بود که زمان کوتاهی را با همنوردان قدیمی خود در قله سپری کردیم.
پس از صرف تغذیه مناسب و استراحتی کوتاه و گرفتن عکسهای یادگاری مسیر دره را برگشتیم .
از آخرین نقطه مسیر جاده که سمت راست مسیر جواهرده شمیباشد به سمت راست که دره مشخص بوده و مسیر جواهردشت را نشان میدهد.
در اواخر بهار و تابستان میتوان از این مسیر برای برگشت استفاده کرد.
این مسیر دارای چند یخچال بوده که در سالهای اخیر برف بسیار کمی دارد.
پس از ۳ ساعت به ابتدای جاده رسیدیم و پس از ادامه مسیر پس از ۵ ساعت و در ساعت ۵ بعدازظهر به جواهردشت رسیدیم.
پس از صرف تغذیه مناسب و استراحت ۱ ساعته با خودروی مینی بوس به سمت شهر لنگرود حرکت کردیم.

خداقوت و تبریک صعود به همه همنوردان عزیز و ممنون بابت همکاری و همراهی شما عزیزان

#اطلاعات_کلی_مسیر:

خداقوت خدمت همه عزیزان💐

• Photo of mehdiabdolalizadeh
    mehdiabdolalizadeh Jul 31, 2022

به به جناب بابا پور بزرگوار ، بنده مهدی علیزاده دوست مجید خداپرست و خوشحالم که مسیر شمارو فالو میکنم