Photo ofقله سماموس بام گیلان ۱۴ خرداد ۱۴۰۱ از جواهردشت به پهلم دشت. لپاسر. جنت رودبار somamus Photo ofقله سماموس بام گیلان ۱۴ خرداد ۱۴۰۱ از جواهردشت به پهلم دشت. لپاسر. جنت رودبار somamus Photo ofقله سماموس بام گیلان ۱۴ خرداد ۱۴۰۱ از جواهردشت به پهلم دشت. لپاسر. جنت رودبار somamus

June 5, 2022
June 2022

near Javāher Dasht, Gīlān (Iran)

قله سماموس بام گیلان ۱۴ خرداد ۱۴۰۱ از جواهردشت و دشت لپاسر به پهلم دشت.

شب قبل با نیسان از روستایی به نام قاسم آباد به جواهردشت رسیدیم و خوابیدیم. مسیر مخصوص افرود می باشد سواری هم میتواند بیاید ولی ممکن است به خرج بیوفتد.😉.
جواهر دشت بیشتر حالت ییلاقی دارد و بیشتر خانه هاش مخصوص اجاره می باشد.
صبح زود ساعت ۴ استارت زدیم. در طول مسیر تابلوهایی از سمت کوهنوردی گذاشته شده بود که گم نشویم. و بعد از طی مسیری نزدیکای قله به جاده خاکی معدن دسترسی به قله رسیدیم.
ساعت ۱۱ و نیم روی قله بودیم.
بر روی قله جایی شبیه به یک امامزاده وجود دارد.
بعد به سمت لپاسر حرکت کردیم پر از چشمه سار و بسیار زیبا بود. و الونک هایی که هر چند تمیز نبود که اجاره هم نیز می‌دادند.
و بعد از مسیر پهلم دشت برگشتیم به جنت رودبار در ساعت هفت و نیم شب . در مجموع ۲۱ کیلومتر پیاده روی داشت. و تمام‌مسیر پاکوب مشخص داشت.
با نیسان که از قبل گروه هماهنگ کرده بود و بعد از دو ساعت و نیم نیسان سواری در دل جنگل دالخانی به رامسر رسیدیم.
از جواهر دشت تا قله چشمه نداریم.
از قله تا لپا سر چشمه‌نداریم.
(پس فقط لپاسر چشمه داریم)