Photo ofقله قلعه شکسته . مرودشت . مسیر صعود از روستای معصوم آباد ... یال شمالی از شرق به غرب و صعود به قله مورخه ۳ آذر ۱۴۰۲ Photo ofقله قلعه شکسته . مرودشت . مسیر صعود از روستای معصوم آباد ... یال شمالی از شرق به غرب و صعود به قله مورخه ۳ آذر ۱۴۰۲ Photo ofقله قلعه شکسته . مرودشت . مسیر صعود از روستای معصوم آباد ... یال شمالی از شرق به غرب و صعود به قله مورخه ۳ آذر ۱۴۰۲

November 24, 2023
November 2023

•   5 5 Reviews

near Ma‘şūmābād, Fars (Iran)

صعود قلعه شکسته یا کوه معصوم آباد .... صبح ساعت هفت و بیست دقیقه پس از پارک اتومبیل در پارکینگ دامنه کوه قلعه شکسته در روستای معصوم آباد صعود آغاز شد و مسیر از پشت یال شمالی آغاز و به جلوی یال به سمت شرق در مسیری با شیب نسبی و گاها ملایم و یا تروارس با شیب ملایم به دو گرده کوچک که دست به سنگ کوتاهی داشت رسیدیم و پس از بالا رفتن در مسیر کنارگذری زیبا به سمت عرضی پیمایش صورت میگیرد که در انتها مجدد کنار گذر سنگی در بالای آن به سمت عرضی برعکس برمیگرد... که واقعا زیبا و با چشم اندازی حیرت انگیز به سمت شمال که روستای گرم آباد و میان قلعه میباشد .. ضمنا یک مسیر دیگر صعود به کوه قلعه شکسته هم در آنجا آغاز میگردد... براحتی قابل مشاهده میباشد و سپس به انتهای کنارگذر که پله های سنگ کن شده میباشد به روی کوه قلعه شکسته وارد شدیم که دارای دو قله میباشد یکی در جنوب شرقی و دیگری در جنوب غربی میباشد و هر دو داری تابلو و قله شرقی ۷۰ متر بلندتر میباشد ولی مسیر صعود آسانتر از قله غربی میباشد و ما به قله غربی صعود کردیم که مسیرش سختر میباشد و نزدیک قله دارای یک مقدار کمی دست به سنگ شدن میباشد و در ساعت داوزده و نیم قله بودیم و این ترک ثبت شده فقط جی پی اس صعود از روستای معصوم آباد میباشد و در برگشت از میان دو قله به سمت جنوب اقدام به بازگشت به پارکینگ روستای معصوم آباد نمودیم که جی پی اس برگشت مجزا ثبت نمودم .. به طور کلی صعود به کوه قلعه شکسته دارای سه مسیر میباشد که کوتاهترین مسیر از پارگینگ روستای معصوم آباد از میان دو قله قلعه شکسته میباشد و دیگری مسیر ثبت شده این ترک و دیگری از روستای میان قلعه میباشد. ....مدت زمان صعود از این مسیر تقریبا چهارساعت میباشد که مواجه با مسیری جالب و چالشی و جذاب و با چشم اندازی بینظیر میباشد ..