قله شاهوار تیر ۱۴۰۰ باشگاه کوهنوردی دماوند بهشهر

Photo ofقله شاهوار تیر ۱۴۰۰ باشگاه کوهنوردی دماوند بهشهر Photo ofقله شاهوار تیر ۱۴۰۰ باشگاه کوهنوردی دماوند بهشهر Photo ofقله شاهوار تیر ۱۴۰۰ باشگاه کوهنوردی دماوند بهشهر

1969
July 16, 2021
July 2021

near Tāsh-e ‘Olyā, Semnan (Iran)

گزارش صعود به قله شاهوار یکی از قلل طرح سیمرغ بلندترین قله استان سمنان
این صعود توسط باشگاه کوهنوردی دماوند بهشهر انجام شد در تاریخ ۲۵ تیر ۱۴۰۰ ساعت ۲ بعد از ظهر پنجشنبه بیست و چهارم از بهشهر به راه افتادیم با مینی بوس حدود ساعت ۷ بعد از ظهر از مسیر توسکستان به روستای تاش علیا رسیدیم و شروع به چادر زدن در همان ابتدای کار کردیم به علت احتمال بارندگی بودن هوا چادرها را برپا کردیم البته جایی که برای چادر زدن انتخاب کردیم نزدیک چشمه پیر میشی بود یک آب خیلی خنک و عالی دارد شام را خوردیم هوا یکی دوبار باران ریزی زد داشتن یک چادر ضد آب واقعاً در این شرایط آب و هوایی الزامی است و خوابیدیم ساعت سه و نیم صبح از خواب بیدار شدیم و یک صبحانه خوردیم و وسایل را جمع کردیم ساعت چهار و نیم صبح آماده صعود شدیم صعودمان از مسیر دره پیرمیشی انجام شد حدود ساعت ۹ و ۵۶ دقیقه صبح به به قله رسیدیم حدود نیم ساعت اول راه از هدلایت استفاده کردیم و بقیه راه به آن نیازی نبود مسیر یک مسیر بسیار عالی و با شیب خیلی ملایم و بعضی جاها نیاز به دست به سنگ شدن هم بود در قله عکس های زیبا گرفتیم ساعت ۱۱ از مسیر شن اسکی شروع به برگشت کردیم حدود ساعت یک بعد از ظهر به جاده معدن رسیدیم از جاده معدن تا محل چادر ها حدود حدود یک ساعت و نیم راه بود ساعت ۲:۲۵ به محل چادر ها رسیدیم با تشکر از همه همنورد های گرامی باشگاه دماوند بهشهر که این صعود را به پایان رساندند