قله شاهوار صعود زمستانه

December 24, 2021
December 2021

near Tāsh-e ‘Olyā, Semnan (Iran)

در ساعت ۱۵/۳۰ دقیقه روز پنجشنبه دوم دی ماه ۱۴۰۰ از کنار درب شرقی دانشگاه فردوسی مشهد لوازم و وسایل را داخل اتوبوس گذاشته تا همنوردان سوار اتوبوس شوند علی رغم تاخیر کوتاه مدت برخی دوستان اتوبوس راس ساعت چهار عصر به سمت شاهرود حرکت نمود.
در ساعت یازده و چهل دقیقه شب به روستای تاش علیا رسیده و در خانه کوهنورد تاش اتراق نمودیم
پس از استقرار در ساعت سی دقیقه بامداد خوابیدیم و ساعت چهار و پانزده دقیقه بیدار و در ساعت پنج و پانزده دقیقه سوارمینی‌بوس شدیم تا به پارکینگ معدن رسیده و پیمایش اصلی را شروع کنیم.
برنامه از از یال زمستانی در ساعت پنج و چهل و پنج دقیقه شروع شد دراول مسیر شیب بسیار سنگین بود و حدود ۳ تا ۴ ساعت این شیب تا رسیدن به خط الراس نزدیک به قله طول میکشد قسمت هایی از مسیر نیاز به برف کوبی داشت که آقای دامون علیان که در گروه بودند این کار را انجام دادند و قسمت هایی از مسیر حالت پلکانی و نردبانی داشت که در این قسمتها باید دست به سنگ به صورت پلکانی شبیه نردبان مسیر رو طی می‌کردیم و نهایتاً در ساعت حدود ۱۰ به نزدیکی های خط الراس رسیدیم و در ساعت ۱۱:۳۰ با وجود برودت فراوان و سرمای شدید با دمای حسی حدود -۲۲ درجه به قله رسیدیم.
نکته جالب اینکه در خود قله با توجه به اینکه گوشی های موبایل نیاز به تاچ و لمس دست برای فیلم گرفتن و عکاسی داشتن و هوای بسیار سرد بود خیلی از گوشی ها با یکی دو دقیقه کار کردن در این دما تاچشان غیر فعال میشد و حتی بعضا دست ها هم به دلیل یخ زدگی امکان کار روی تاچ را نداشت و حتما میبایست هم دست و هم تاچ دوباره گرم میشد
نبود دستکش مناسب خیلی از دوستان رو در این صعود اذیت کرد.
حدود ۱۰ دقیقه جهت عکس یادگاری در قله توقف داشتیم و خیلی سریع با توجه به خرابی وسردی آب و هوا که تیم را اذیت میکرد تصمیم گرفتیم خیلی سریع کاهش ارتفاع داشته باشیم و مسیر برگشت را طی کنیم.
مسیر برگشت برف تا حدودی بیشتر بود بعضی جاها حدود یک متر برف داشتیم که با برف کوبی مربی عزیز اقا دامون علیان واماده شدن مسیر برای تیم این قسمتها به خوبی طی شد
لذت قدم زدن در برف در این برنامه بسیار عالی و خیلی شیرین بود
تجربه اولین صعود زمستانه خیلی خوب بود
و اینکه زمستان کوه و صعودش واقعاً متفاوت و شرایط خاص خودش رو داد و به هیچ عنوان نباید کوه را در زمستان دست کم گرفت
از نکات مثبت و عالی این برنامه میتوان به برنامه ریزی دقیق و عالیه و آنتایم بودن سرپرست برنامه و مدیر باشگاه اشاره کرد و اینکه تیم یکدست بودند و سرعت مناسبی برای برنامه داشتند و نهایتا برنامه با یکساعت زودتر به پایان رسید.ا

PictographMountain hut Altitude 7,403 ft

درود و خسته نباشید

• Photo of chokoo66
    chokoo66 Feb 22, 2022

سلام خدا قوت اگه امکان داره جهت صعود احتیاج به راهنمایی دارم جواب بدین ممنون میشم