قله شاهدژ از روستای لنگر ۱۴۰۱.۱.۲۶

April 16, 2022
April 2022

near Langar, Māzandarān (Iran)

جهت دسترسی به قله شاهدژ از مسیر روستای لنگر می بایست به منطقه چهاردانگه ساری حرکت کنید
این روستا در حدود 85 کیلومتری از ساری قرار دارد
ماشین را می توانید داخل محل و کنار پلی که از زیر آن آب می گذر پارک نمایید و جاده خاکی بعد از پل را که به سمت بالا می رود در پیش گرفته و به سمت قله بروید
مسیر رفت فایلی که من قرار دادم در حدود 1.5 کیلومتر اول اشتباه است که می توانید از روی مسیر برگشت آن را تشخیص دهید
بعد از رسیدن به دشت سرسبز وبزرگی که حدودا 4 کیلومتر پیمایش دارید ،از این نقطه دو مسیر دسترسی به قله وجود دارد
مسیر اول مسیر رفت فایل جی پی اسی که من قرار دادم به شیبی تند به دهلیزی زیر قله ختم می شود که می بایست حدود 50 متر نهایی آن را دست به سنگ شده که در قسمت انتهایی آن دشوار می باشد و به دوستانی که تجربه سنگ نوردی ندارند و مشکل ارتفاع دارند پیشنهای نمی کنم خصوصا در روزهای بارانی و مواقعی که برف ویخ در این قسمت وجود دارد
مسیر دوم مسیر برگشت فایل جی پی اس من می باشد که از این مسیر هم می توانید اقدام به صعود نمایید و هم فرود از قله را هم از همین مسیر انجام دهید . این مسیر هم شیب تندی تا گردنه بین قله و تا قله فرعی سمت چپ دارد اما مسیر ایمنی