قله شاه سبزه پوش از غریب مزرعه

December 15, 2022
December 2022

near Gharīb Mazra‘eh, Qazvīn (Iran)

پنجشنبه مورخ ۲۴ آذر ۱۴۰۱

قله شاه سبزه پوش با ارتفاع تقریبی ۲۵۰۰ متر از قله های منفرد البرز غربی و واقع در استان قزوین است.
این قله به دلیل وجود امامزاده ای در این کوه نام گذاری شده که این بقعه در جنوب قله و کمی پایین تر از قله واقع است.
مسیر های صعود به این قله از روستاهای نوده، غریب مزرعه، حاجی آباد و وندر هستند و مسیر دیگر از وسط و کنار جاده غریب مزرعه به حاجی آباد هست.

شرح مسیر ترک:
با رسیدن به انتهای روستا وارد جاده خاکی شدیم و بعد از کمی پیمایش از جاده خاکی جدا شدیم و بر روی یالی قرار گرفتیم که علامت آهنی هم بر روی آن وجود داشت.
بعد از کمی صعود، از سمت چپ از یال جدا شدیم و از طریق پاکوب واضحی از کنار چشمه و گوسفندسرا و چند نشانه گذر کردیم و بر روی یال صعود قرار گرفتیم.
با ادامه دادن یال فرعی به یال اصلی رسیدیم و با تراورس یکی دو بلندی از سمت شمال به این قله صعود کردیم.

مسیر برگشت:
با ادامه دادن همون یال اصلی به سمت غرب به محل تلاقی یال اصلی و یال فرعی دیگری رسیدیم که با گردش به راست بر روی این یال فرعی قرار گرفتیم و از همون فرود اومدیم تا به روستا رسیدیم.

نکته: مسیر برگشت صحیح تر است.