قله شاه نشین تخت زمستان (ارتفاع ۳۱۰۰m) ۱۳۹۹/۱۱/۲۴

Photo ofقله شاه نشین تخت زمستان (ارتفاع ۳۱۰۰m) ۱۳۹۹/۱۱/۲۴ Photo ofقله شاه نشین تخت زمستان (ارتفاع ۳۱۰۰m) ۱۳۹۹/۱۱/۲۴ Photo ofقله شاه نشین تخت زمستان (ارتفاع ۳۱۰۰m) ۱۳۹۹/۱۱/۲۴

February 13, 2021
February 2021

near Shovī, Kermānshāh (Iran)

ساعت ۴:۲۰ از کرمانشاه به سمت پاوه حرکت کردیم و ساعت ۵:۴۵ به پاوه رسیدیم، از میدان شهدا تا جایی که ماشین باید پارک میشد (ابشخور مارانی) تقریبا نیم ساعت راه بود، با ماشین ۲۰۶ تا یک مسیری رفتیم و بقیشو با جیپ رفتیم ، تقریبا از کنار ۲۰۶ تا جایی که جیپ پارک بود پیاده نیم ساعتی بود که میشد بدون جیپ و پیاده رفت اما با جیپ یه ده دقیقه ای میشد.
از مسیر پی جان ساعت ۶:۱۵ شروع به حرکت کردیم تقریبا یک ساعتی طول کشید که مسیری برفی وارد شدیم، برف کمی یخ زده بود و شاید با کرامپون راه رفتن راحتر میشد که ما نبرده بودیم.
ساعت۸:۱۶ به چشمه کریسان رسیدم و بعد از صرف صبحانه ساعت۹:۰۰ به حرکتمون ادامه دادیم اما به دلیل زیبایی زیاد منطقه برای عکس گرفتن توقف های زیادی داشتیم.
ساعت ۹:۴۰ به منطقه ای به اسم مله زین (زین اسبی) رسیدیم جایی بسیار زیباو وسیع شبیه زین اسب که تقریبا در ارتفاع ۲۷۹۵ متری قرار داره، ساعت ۱۰:۴۵ هم به گودال بزرگ و زیبایی مرسوم به نور (به معنای چاله برفی) و دروازه شهرزاد رسیدیم.
ساعت ۱۱:۱۸ به قله رسیدیم البته بین راه توقف زیاد داشتم برای گرفتن عکس، ساعت ۱۲:۰۰ به سمت پایین حرکت کردیم تا مله زین مسیر برگشت همون راه آمدن رو دنبال کردیم اما از مله زین به بعد به دلیل اینکه مسیر رفت برفها شل و آبدار شده بود برای گریز از گل از مسیر دیگه ای رفتیم تا چشمه کریسان و بعد از چشمه کریسان هم مسیر رو عوض کردیم از دربند برگشتیم که متاسفانه اونجا هم همین حال و روز رو داشت ساعت ۱۵:۳۰ به چشمه پر آب دربند رسیدیم بعد از کنی توقف کنار چشمه به مسیر برگشت ادامه دادیم و ساعت ۱۶:۳۰ کنار ماشین جیپ رسیدیم و ده دقیقه هم طول کشید که با جیپ به ماشین ۲۰۶ دوستمون برسیم.
رد پای خیلی حیوانات وحشی رو ما اونجا دیدیم و عکس گرفتیم ( یک خرس بزرگ و دو توله خرس، گرگ، کبک) ، هوای خیلی خوبی داشتیم فقط سر قله باد ی بود.

شروع ساعت ۶:۴۵ از مسیر پی جان(مسیر پله پله)

تا اینجا با ماشین جیب اومدیم و از اینجا به بعد یک ساعتی مسیر پی جان بدون برف بود و بعد مسیر برفی شروع شد

چشمه کریسان ساعت ۸:۱۶

ساعت حرکت ۹:۰۰ به سمت قله

مله زین (گردنه زین اسبی)ساعت ۹:۴۰

ساعت ۹:۴۰ ، جایی که شبیه زین اسب

چیزی شبیه گودال بزرگ مرسوم به نور (یعنی گودال برفی)

ساعت ۱۰:۴۵

دروازه شهرزاد

قله شاه نشین (ارتفاع با جی پی اس من ۳۰۷۴) ساعت ۱۱:۱۸

ساعت ۱۱:۱۸ به قله رسیدیم البته بین راه توقف زیاد داشتم برای گرفتن عکس، ساعت ۱۲:۰۰ حرکت به سمت پایین

چشمه دربند ساعت ۱۵:۳۰

چشمه دربند در مسیر برگشت ساعت ۱۵:۳۰ مسیر برگشت دربند یا ب محلی دروه ن (به دلیل اینکه مسیر رفت برفها شل و آبدار شده بود برای گریز از گل از مسیر دربند برگشتیم که متاسفانه اونجا هم همین حال و روز رو داشت)

رسیدن کنار ماشین ساعت ۱۷:۰۰

محل پارک کردن ماشین شخصی (امنیت داره)

ماشین سواری فقط تا اینجا میتونه بیاد از این به بعد تا جایی که جیب رفت زمان رفتن پیاده نیم ساعتی راه داره اما برگشتش ۱۵دقیقه است