قله شاه البرز یک روزه ( سیمرغ ) - shah alborz

Photo ofقله شاه البرز یک روزه ( سیمرغ ) - shah alborz Photo ofقله شاه البرز یک روزه ( سیمرغ ) - shah alborz Photo ofقله شاه البرز یک روزه ( سیمرغ ) - shah alborz

Very difficult
January 20, 2023
June 2020

near Ḩasanjūn, Alborz Province (Iran)

با سلام
بالاخره بعداز حل مشکل خرابی باطری ماشین تو آزادراه ساعت 8 رسیدیم روستای حسنجون طالقان.
ماشالله خیلی شلوغ بود!
ابتدای مسیر هموار بود.
بعد از گذشت از پل چوبی این مسیر هموار همچنان ادامه داشت تا چند کیلومتر که این مسیر رو میرید به یک یال میرسید مسیر پر شیب اینجا شروع میشه
بعد از گذشتن از یک دامنه پر از ریواس و گل و گیاه و یک محل کمپینگ غیر اصلی میرسید.
انقدر ریواس یک جا من تا حالا ندیده بودم، تا دیدم نت گوشی هنوز برقراره از برنامه گوگل لنز استفاده کردم و اسم و خاصیت کلی گیاه رو در اوردم. حتما استفاده کنید google lenz
( برای اینکه بتونید از طبیعت و بافت گیاهی لذت ببرید حتما تو اردیبهشت برید یا نهایتا خرداد)
نیم ساعت بعد از این محل میرسید به محل کمپ اصلی اکثر گروه ها که همون گوسفند سرا هست.
اب هم داره منتهی آب رودخانه (برف آب) هست نه چشمه.
مجدد بعد استراحت و صرف ناهار راه افتادیم به سمت قله که مسیر دارای شیب متوسط بود اما طولانی!اواسط مسیر یه چشمه دیگه هم هست که مشخصه و میتونید اب بردارید.
قله فقط ابتدای مسیر بعد روستا و انتهای کار معلوم هست.
حوالی غروب رسیدیم قله و مجدد برگشتیم گوسفندسرا که شب شد. یکم استراحت کردیم و برگشتیم به سمت حسنجون.
تو مسیر د وبار جوراب عوض کردیم که کار واقعا پسندیده ای بود و گرنه این مسیر طولانی رو بدون استراحت دادن به پا و نظافت پا نمیشه طی کرد.