قله شاه البرز

July 29, 2018
July 2018

near Ḩasanjūn, Alborz (Iran)

:گزارش برنامه شاه البرز
حرکت ساعت ۲۱:۳۰ روز چهارشنبه سوم مرداد ماه از پارکینگ بیهقی به سمت اتوبان کرج - قزوین و جاده طالقان . به علت خرابی خودرو مجبور به توقف‌ شدیم و کمی از وقتمون تلف شد
در ساعت ۱:۱۰ بامداد پنجشنبه وارد جاده روستا شدیم و به یک دوراهی رسیدیم که باید راه سمت چپ که تابلو هتل آپارتمان کوهستان سفید رو داره ، ادامه مسیر داد . در ساعت ۱:۲۰ به انتهای مسیر رسیدیم که تابلوی شاه البرز در اونجا دیده میشه . بعد از تعویض لباس در ساعت ۲ بامداد تیم هشت نفره مون حرکت را آغاز کرد و پیوسته تا ساعت ۵ بامداد در شیبی ملایم و در دل تاریکی شب از بین باغهای ابتدای مسیر گذر کردیم و در کنار چشمه آبی از فرط خستگی و بی خوابی تا ساعت ۶ به خواب دلچسبی فرو رفتیم . ساعت ۶ ادامه پیمایش آغاز شد و پیوسته تا گوسفندسرای دوم ادامه دادیم و در اونجا هم حدود یکساعت به استراحت و خوردن آب و غذا اقدام کردیم و سپس ا‌دامه مسیر تا محل شبمانی و در ساعت ۱۳:۳۰ به چشمه آخر رسیدیم و در فضایی سبز اما کوچک در کنار چشمه اقدام به برپایی چادرها کردیم و پس از کمی استراحت و خوردن ناهار در ساعت ۱۵:۱۰ اقدام به صعود به قله با کوله های سبک کرده و در ساعت ۱۸ بر روی قله زیبای شاه البرز بودیم . نیم ساعت زمان جهت گرفتن عکس و دیدن مناظر اطراف صرف شد و سپس به سمت محل کمپینگ برگشتیم و در ساعت ۲۰ در کنار چادرها اقدام به شستن دست و صورت و صرف شام کرده و به خواب عمیقی فرو رفتیم .
روز جمعه ساعت ۵ بامداد مسیر برگشت رو در پیش گرفتیم و در ساعت ۱۲ ظهر به خودروی خود در روستای حسنجون رسیده و به سمت تهران برگشتیم و در ساعت ۱۵ در پارکینگ بیهقی برنامه به پایان رسید