قله شاه دژ (شادژ) از سیجان ۲۰ خرداد ۱۴۰۱

Photo ofقله شاه دژ (شادژ) از سیجان ۲۰ خرداد ۱۴۰۱ Photo ofقله شاه دژ (شادژ) از سیجان ۲۰ خرداد ۱۴۰۱ Photo ofقله شاه دژ (شادژ) از سیجان ۲۰ خرداد ۱۴۰۱

June 10, 2022
June 2022

near Sījān, Alborz Province (Iran)

ساعت ۵:۰۰ صبح روز جمعه ۲۰ خرداد ۱۴۰۱ از ابتدای جاده چالوس به سمت سیجان حرکت کردیم.
بعد از رسیدن به پاکوب (کنار زمین فوتبال) ساعت ۶:۰۰ به سمت قله ، پیمایش را آغاز کردیم.
از ابتدا مسیر یال رو در پیش گرفتیم بعد از گذر از چند بلندی، به صخره‌ها قله رسیدیم . در قسمت سنگی مسیر ، علاوه بر کنترل ترک توسط اپلیکیشن، سنگچینهایی که با اسپری رنگ شده اند برای ردیابی مسیر بسیار مفید هستند.
بعد از رسیدن به یال اصلی منظره سد کرج و روستای واریان (که تنها از طریق قایق به جاده چالوس مرتبط است) نمایان می‌شود.
حدود ساعت ۱۰:۳۰ به قله رسیدیم و بعد از گرفتن عکسهای یادگاری و صرف میان‌وعده مسیر برگشت را طی نمودیم.
در طول مسیر آب و چشمه وجود ندارد پس باید به میزان کافی آب همراه داشته باشید.
این مسیر به دلیل وجود صخره‌های صعب‌العبور، نباید صعود تک نفره داشته باشید.
در اکثر مسیر راه آنتن دهی موبایل وجود دارد
بعد از رسیدن به محل پارک ماشین‌ها، به دلیل تمام شدن ذخایر آب و یا گرم شدن آن، همه اعضا تشنه بودند که با صرف هندوانه تدارک دیده شده رفع عطش کردیم.