قله ارارات ترکیه

Experts only
June 25, 2022
June 2022

near Çevirme, Ağrı (Türkiye)

قله ارارات ترکیه

گزارش صعود به قله آرارات

تعداد اعضای تیم ۶٠ نفر

فرهاد محرمی قیداری ((سرپرست تیم ))

روز اول

دوستان کوهنورد ساعت ٢٢ وارد ترمینال این شهرستان زنجان شدیم ، اتوبوس با ٢ ساعت و نیم تاخیر ، ساعت ٣٠ دقیقه بامداد از استان زنجان به سمت مرز بازرگان حرکت کرد .

روز دوم
تیم ساعت ٩ و نیم صبح به مرز رسید و بعد از انجام امورات مرزی در ساعت ١٢ و نیم به مکان تجمع اصلی در ارتفاع ٢٢٠٠ رسید و بعد صرف نهار و آماده شدن قاطر ها جهت حمل بار به کمپ اول بارها راحمل نموده و تیم نیز ساعت ١۵ به سمت کمپ اول حرکت کردیم که ساعت ١٩ به کمپ اول در ارتفاع ٣٣٠٠ رسید و شروع به برپایی چادر ها کردند .
ساعت ٢١ جلسه ای توسط سرپرست تیم برای توجیح دوستان برگزار شد ، بعد از اتمام جلسه جهت صرف شام و خواب سمت چادر ها رفتیم . روز سوم
ساعت ٨ صبح بیدارباش اعلام شد و بعد از صرف صبحانه و جمع کردن چادر ها و وسایل ساعت ١٠ صبح به سمت کمپ ٢ حرکت کرده و ساعت ١۴ به کمپ دوم در ارتفاع ۴٢٠٠ رسیدیم .
صبح هوا خوب بود اما بعد از ظهر باد شروع شد و هوا رو به سردی رفت .
غروب برا صرف شام و خواب به چادرها رفتیم که طبق برنامه ساعت ٢٠ جهت اعزام به قله خاموشی اعلام شد . روز چهارم
ساعت ١ و نیم بامداد حرکت به سمت قله آغاز شد . در طول مسیر با چالش هایی از قبیل باد شدید ، سرمای شدید و سنگ های تیز و بزرگ و لق مواجه بودیم . از کمپ دوم به سمت قله مسیر پر از برف بود و سرقدم با برفکوبی تیم رو به جلو پیش میبرد . اواخر راه ، مسیر کاملا یخ بود و تیم با بستن کرامپون به راه خودش ادامه داد تا اینکه در ساعت ٧ و نیم صبح به قله رسیدیم . بالای قله باد و سرمای شدیدی که به منفی ۱۶ درجه میرسید حاکم بود و لذا زمان موندن در قله بسیار محدود و کم شد .
ساعت ۷ نیم به کمپ ٢ برگشتیم و بعد از در ساعت ۹ نیم به سمت چادر جهت استراحت و انتظار همنوردان وجمع و جور کردن وسایل ساعت ۱۳ به سمت پایین حرکت کردیم . ساعت ١۵ و ۴۵ به کمپ ١ رسیدیم . چند دقیقه قبل از رسیدن به کمپ با رعد و برق و بارش باران و تگرگ روبه رو شدیم و برای در امان موندن از خطر تا ١٧ و ٢٠ دقیقه در کمپ موندیم و بعد از اون با پایداری هوا به سمت ماشین ها حرکت کردیم.
ساعت ٢٠ و ٢٠ دقیقه به مکان اولیه تجمع در روز اول رسیدیم و از اونجا به سمت هتل عزیمت نمودیم . روز پنجم
صبح بعد از بیدار باش و صرف صبحانه راس ساعت ٩ و ۴۵ دقیقه مراسم جشن صعود و اهدا احکام انجام گردید .

ساعت ١٣ و نیم از هتل خارج شدیم .