قله ارفع کوه مسیر برگشت

October 22, 2020
October 2020

near Arfeh Darreh, Māzandarān (Iran)

بتدا از روستاییان محلی شروع میکنم، در روستاهای دیگر که میروییم گاها ماشین و وسایل ما را می ربایند و یا مشگلاتی که همیشه با روستاییان هست.
دقت کنید مردمان این روستا بسیار خونگرم ، مهربان و .... هستند و بعد از صعود از ما با چای ، اش و ... پذیرایی کردند ( بسیار مهمان پذیر هستند ).

مسیر واقعا مثل رویا بود، گویی که عده ی از دوستان میگفتند شاید در مسیر ما مرده ایم و به بهشت راه پیدا کردیم . فقط اشتباه من این بود که کیسه نبرده بودم وگرنه امکان نداشت بر گردم.

در قله پناهگاهی وجود دارد که دارای فرش و شمینه هستش.

دوستان ما با خانواده و ... صعود کردیم اگر تیم حرفه ای باشد حدود 2 ساعته میتوانید به قله برید . برای صعود به قله دو راه پیش رو دارید یکی راه نزدیک تر که همین ترکی هست که من گذاشتم . یکی هم راه طولانی تر که ا ابشار زیبایی گذر میکند. که شما میتوانید از اون برین ، و از این بر گردین یا از این برین از اون یکی بر گردین. ولی ترجیحا از ابشار صعود کنید و دلیلش اینه که هنگاه برگشت شاید تاریک باشه و آبشار به اون زیبایی را نتوانید ببینید.