قله‌ٔ قدمگاه

September 18, 2021
September 2021

near Chāl Mīsh, Semnan (Iran)

این برنامه جمعه ۲۶شهریور۱۴۰۰ اجرا شد.

کیلومتر ۱۳۴جاده‌ی فیروزکوه از تهران گردنه‌ی گدوک ،جاده‌ی خاکی مسیر شورآب(۱۲.۳۰کیلومتر)

از سه راهی ماربِمِرد که چالمیش پایین به ارتفاع۲۵۰۰متر هست صعود رو آغاز کردم.

سپس به چال‌میش بالا به ارتفاع ۲۷۴۰متر رسیدم و از گردنه‌ی چال‌میش به روستای کُمرود،به سمت قله حرکت کردم.

طی ۵ساعت و به شکل گلگشتی با توقفهای متعدد برای استراحت و نوشیدن و صبحانه و عکس و فیلمبرداری و تماشای طبیعت زیبای اطراف و قلل متعدد دور و نزدیک به قله رسیدم.یه ربع بیست دقیقه‌ای بعد یادم اومد ترک را قطع نکردم برای همین زمان رو کمی بیشتر نشون میده.

از چالمیش بالا یه مسیر دیگه هم هست که از میان دره و سنگها میگذره که آخرش کمی دست به سنگ داره

ماشین رو میتوانید چالمیش بالا پارک کنید،خصوصا موقع برگشت که خسته هستید خیلی موثره

این مسیر ابدا مناسب برای زمستان نیست چون به شدت بهمنگیر و سردسیر توام با بادهای وحشتناک زمستانی و مه غلیظ است.

مسیر دیگری هم از سمت سمنان و روستای تورود هست که جبهه‌ی جنوبی محسوب میشه که خیلی دردسر داره.

مسیر دیگر هم از روستای کُمرود به گردنه‌ی چالمیش(جاد‌ی ماشین‌رو داره)و سپس قله‌ی قدمگاه است(بخشی از همین مسیر که من رفتم)

در هرحال هیچکدام مناسب زمستان نیستند.

مسیر جاده‌ی خاکی از گردنه‌ی گدوک تا چالمیش پایین (محل پارک خودرو) رو ترک قبلی گذاشتم.

Photo ofسه راهی ماربِمِرد /چال‌میش پایین ۸:۲۵ Photo ofسه راهی ماربِمِرد /چال‌میش پایین ۸:۲۵ Photo ofسه راهی ماربِمِرد /چال‌میش پایین ۸:۲۵

سه راهی ماربِمِرد /چال‌میش پایین ۸:۲۵

• Photo of Aevalanche
    Aevalanche Apr 2, 2023

سلام
    مسیر ایمن نداره،البته سه مسیر داره که بعضی میرن ولی اتفاق یه بار میوفته!

Arash.bavand1992 Apr 2, 2023

من ۲۰ ساله اونجا کوهنوردی میکنم بیش از صدها بار از ۱۶ مسیر تو تموم هفته های سال رو قله بودم