قله پاشوره-دشت آزو-روستای نوا

12 hours one minute
June 12, 2020
June 2020

near Nevā, Māzandarān (Iran)

برای رسیدن به قله پاشوره باید از دشت آزو و‌روستای‌نوا گذر کنید. روستای نوا در جاده هراز بعد از پلور در فاصله ۱۱۱ کیلومتری تهران واقع شده است .
در تمام طول مسیر رخ زیبای دماوند مشاهده میشود فقط با این تفاوت که در ابتدای مسیر در کنار این رودخانه و‌درختان زیبا را میبینید . سپس در دشت آزو چمن زارهای سر سبز با گلهای زرد همراهیتون می کنند و وقتی ارتفاع میگیرید این گونهای بنفش هستند که رخ شرقی دماوند را زیباتر از همیشه در ذهن شما حک خواهند کرد.
بعد از ۵۰ دقیقه از شروع حرکت به کلبه ایی رسیدیم و صبحانه خوردیم ومنتظر ملحق شدن ادامه گروه ماندیم حدود ساعت ۱۰ صبح با قدمهای بسیار بسیار آهسته به سمت قله حرکت کردیم و ساعت ۱۴:۳۰ به قله رسیدیم .
در طول مسیر بیش از ۱۰۰ کوهنورد را دیدیم واقعا از قله کلکچال شلوغتر بود البته بیشتر گروهی آمده بودند. از گروه ۲۳ نفری ما هم ۱۲ نفر موفق به صعود شدند.
در مسیر بازگشت از کلبه به روستا ۲ مسیر وجود دارد یک‌مسیر از کنار رودخانه میگردد که اغلب سایه ‌خنک است و‌یک‌مسیر از زمینهای کشاورزی که زیباست ولی باعث نابودی گیاهان سبز میشود ودر اکثر مسیر هم باتلاقی با شیب زیاد است و متاسفانه علی رغم تابلوی هشدار کوهنوردان مسیر زمین های کشاورزی را برای برگشت انتخاب می کنند.