Photo ofقله پنج کرته بیضاء ... ممو ..فارس شهرستان بیضاء ... بانش ... مورخه 14 دیماه 1402 Photo ofقله پنج کرته بیضاء ... ممو ..فارس شهرستان بیضاء ... بانش ... مورخه 14 دیماه 1402 Photo ofقله پنج کرته بیضاء ... ممو ..فارس شهرستان بیضاء ... بانش ... مورخه 14 دیماه 1402

January 4, 2024
January 2024

near Maḩalleh-ye Bālā, Fars (Iran)

قله پنج کرته .. استان فارس . بیضاء . بانش
مدت زمان صعود دوساعت و نیم
مدت زمان فرود دو ساعت
مسیر فاقد پاکوب مشخص
مسیر صعود از منطقه گردشگری ممو و با شیب نسبی شروع میگردد و از میان جنگل بلوط عبور مینمایید ،سپس با شیب زیاد تا قله و بیشتر مسیر شن اسکی و ریزال و مسیری بکر و با پوشش گیاهی متنوع و منظره قله بسیار زیبا با نمای بسیار زیبای دریاچه درودزن و در شمال شرق کوه استخر و کوه بانش و کوه قلعه شکسته و کوه زرگران و کوه استخر و کوه بنی اکه و کوه ایوب و در شمال نمای قله کوه بل و در جنوب کوه سرخ و جنوب شرقی کوه دراک و در جنوب غرب کوه رنج و کوه ریز بلند برم فیروز و قله تاسک ... بطور کلی از لحاظ منظره بسیار بسیار زیبا
در ساعت هفت و نیم آغاز پیمایش
و در مسیر در دو نقطه استراحت و لذت از هوا و مناظر
و در ساعت یازده و نیم قله و پس از عکسبرداری و و لذت بردن از منظره بینظیر اطراف ، پس از صرف نهار در ساعت دو نیم اقدام به فرود
و در ساعت چهار و نیم پایان صعود به قله پنج کرته ...