قله پل خدا از مسیر تنگ کهره

December 2, 2022
December 2022

near Kohreh, Fars (Iran)

برای دسترسی به این مسیر از روستای رشیداباد مستقیم به سمت کوه‌رفته و ماشین رو در کنار چاه های آب پارک کرده و وارد دره شوید توجه کنید که دره به واسطه داشتن سخره های مرتفع هر ساله و در بارندگی های مختلف و عدم عبور افراد مسیر های قدیمی از بین میروند و مسیر ها احیا نمی‌شوند ولی دقت داشته باشید از سمت راست دره حرکت کنید ضلع غربی و خودتون رو بالا بکشونید بعد از سوار شدن به زین اسبی بالای دره از بدراه شرقی خود را به سمت بالا کشانده و به سمت جنوب حرکت کنید و در ادامه سخره سمت چپ را دور زده و از شکاف پشی خود را به سمت بالا بکشانید بعد از ارتفاع گرفتن و سوار شدن بر یال دوم به سمت ریگزار شرقی که زیر قله پل خدا هست حرکت کنید و خودتون رو به سمت بالا و تخته سنگ های یک تکه برسانید و به سمت جنوب شرقی ادامه مسیر بدهید و در نهایت از سمتی که قله به دره پشت کوه وصل میشه خودتون رو به سمت قله بالا بکشانید توجه کنید ریگزار بسیار خطرناک هست از هم فاصله نگیرید که در صورت سقوط سنگ همنوردان آسیب نبینند و تمام سنگ ها هم به دلیل برفگیر بودن مسیر شکننده و قابل اطمینان نیستند و در نهایت بعد از سوار شدن به خط راس که به قله منتهی میشود خودتون رو به قله برسونید. برای برگشت از قله هم تقریبا 50متر که از مسیر رفته به سمت غرب برگردید یه پشته سخره ای شما رو پایین خواهد رساند کل مسیر پشته سنگ کل هست و اصلا نگران پیدا کردن راه نباشید بعد از این که در مجاورت تخت بشکار رسیدید ترجیحا به سمت غرب حرکت کرده و خود رو در کشت پایین تر قرار دهید و در نهایت از کنار آب پر سیاوشون و آب مروارید حرکت کرده و خود رو به پایین کوه برسانید اگر از پشته بالا به پایین بیایید و مسیر رو به سمت پشته پایین تر تغییر ندهید مجبور به دور زدن آب شار های کل مسیر شده و زمان از دست می‌دهید .توجه آب به اندازه کافی همراه داشته باشید . مسیر فقط سنگاب دارد . مسیر مناسب زمستان هست . حتما با راهنما مسیر را پیمایش کنید. حتما از آمادگی جسمانی بالا و تجهیزات و علم روز آگاه باشید . شرکت کنندگان سعید عبیری . محسن کاظمی‌. مرتضی روحانی . استاد مجید صابری و مهدی ارسلانپور.

PictographWilderness hut Altitude 5,284 ft

سکو

مناسب برای صبحانه و نهایتا شب مانی تابستانی

POI-2

سنگ آب فصلی

PictographRisk Altitude 7,259 ft

خِره

از این نقطه باید به سمت بالا شروع کنید به حرکت کردن

از راست به چپ مرتضی روحانی سعید عبیری مهدی ارسلانپور محسن کاظمی و استاد مجید صابری

سنگ کیل

PictographRisk Altitude 5,237 ft

بد راه

توجه کنید در نهایت باید از اینجا ارتفاع خودتون رو کم کنید

آب سیاوشون

قطره آب در منبع جمع میشه که ممکنه در فصول گرم سال آب نداشته باشه

آب مروارید

معمولا آب دارد .آب قابل شرب .