قله پادشاه نشین از هیو شلمزار

February 3, 2023
February 2023

near Shalamzār, Alborz Province (Iran)

جمعه ۱۴۰۱/۱۱/۱۴ساعت شش صبح از کرج چهل پنج متری گلشهر با پنج وسیله شخصی حرکت کردیم.بخاطر برفی که شب پیش باریده بود مسیر روستای هیو یخ بندان بود در روستای شلمزار دو تا از ماشینها گیر کردند همانجا پارک کردند. البته طبق هواشناسی هوای کوه امروز آفتابی پیش بینی شده بود. ساعت هفت و سی دقیقه نرسید به پارکینگ در آخرین خیابان مجبور به پارک شدیم. و بعداز آماده شدن دوستان ساعت ۷/۵۵ دقیقه بعداز گذشت از خیابان یخ زده با انبوه برف بر خوردیم که حدوه پانزده سانت بود هوا در یک ساعت اول بسیار سرد و کولاک بود. به حرکت خود ادامه دادیم و بعد از امام زاده حجم برف بیشتر شد. هرچه پیش می‌رفتیم برف بیشتر می شد تا اینکه از پا کوب که برای چشمه آب زندگانی می‌رفت خارج شدیم و از سمت چپ بطرف قله حرکت کردیم.به دلیل برف زیاد پاکوبها مشخص نبودند وجلودار گروه شروع به برف کوبی کرد. با توان بالا هرچه پیش رفتیم برف بیشتر شد تا جای که زیر قله تا هشتادسانت رسید. ساعت یک همه گروه به قله رسیدیم و هوا عالی و آفتابی بود. بعد از گرفتن عکسهای یادگاری از همان مسیر برگشتیم وساعت چهار به ماشینها رسیدیم البته پیش از امام زاده برای نهار چهل دقیقه ایستادیم و بساط املت رو بپا کردیم.