قله نواکوه

March 2, 2022
March 2022

near Qāẕī Kalāyeh, Qazvīn (Iran)

1.ازخوزنان تا قاضی کلایه 4 کیلومتره که کل مسیر آسفالت خوبه و 5 دقیقه با ماشین میشه رفت.
2.ماشین رو در پارکینگ قبل از روستا باید پارک کرد و پیمایش از جاده آسفالت که به داخل روستا میرود ادامه داد تا از روستا خارج شد.
3.جاده خاکی میشود و به صورت آفرود ادامه دارد. در جایی جاده به راست میپیچد، از اینجا باید از جاده خارج شد و ارتفاع گرفت تا بر روی یال فرعی قله قرار گرفت.
4.ما مسیر رو از جاده آفرود ادامه دادیم تا به رود رسیده و از آن رد شدیم.و مجبور شدیم شیب تندی رو بالا آمده تا بر یال فرعی قرار بگیریم.
5.از اینجا یال فرعی که شرق یال فرعی قبلی است هم به قله میرسد که مسیر اون کوتاهتر و پرشیب تر و سخت تر است. برای فرود مناسب است.
6.وقتی روی یال قرار گرفته شد، از اونجا مسیر دو تا میشود، یکی از روی یال ادامه دارد و دیگری از سینه کش ها به سمت بالا میرود.
7.در انتهای یال فرعی این دو مسیر به هم میرسند.
8. هنگام فرود، از جایی که دومسیر به هم میرسند میتوان به طرف داخل دره فرود آمد که مسیری زیباست برای توقف و استراحت. در پایین دست دو آبشار هم دارد.

قبل از اینجا ، جایی که جاده آفرود به سمت شرق میپیچد میباست از جاده خارج شد و ارتفاع گرفت و بر روی یال قرار گرفت. ادو مسیر فرود از کف دره و مسیر یال شرقی قله به اینجا میرسند

از اینجا مسیر دو تا میشود. یکی از روی یال ادامه می یابد و دیگری از سینه کش ها بالا میرود. ما مسیر سینه کش ها رو رفتیم.

دو مسیر روی یال و سینه کش ها در اینجا به هم میرسند. هنگام فرود میتوان از اینجا به سمت داخل دره فرودآمد. پاکوب مشخص دارد.