قله میشینه مرگ

August 11, 2023
August 2023

near Kūh-e Ganjī, Māzandarān (Iran)

گزارش صعود به قله میشینه مرگ جمعه ۱۴۰۲/۵/۲۰

میشینه ‌مرگ با ارتفاع 4020 متر بلندترین قله البرز شرقی می‌باشد.

روز پنج شنبه ۱۹ مرداد ساعت ۱۰صبح از چهار راه گلزار به سمت فیروز کوه حرکت کردیم و با توجه به تابلوی راهنمای بخش ارجمند به سمت روستای لزور حرکت وجود کردیم.برای صعود به قله میشینه مرگ دو مسیر وجود دارد یک مسیر که سخت تر است از داخل روستای لزور و تنگه است و لازمه آن تجربه و آمادگی کافی است و مسیر دوم که نسبتا آسانتر است و از دریاچه سیاه رود شروع میشود. از روستای لزور وارد جاده خاکی شدیم که تا دریاچه سیاه رود ادامه داشت و حدودا ۵۰دقیقه طول کشید. د ر طول مسیر چندین تابلوی راهنمای دریاچه وجود دارد .شب را در کنار دریاچه کمپ زدیم و صبح روز جمعه ساعت ۴حرکت به سمت قله را شروع کردیم.ساعت ۸:۲۰به قله رسیدیم. پس از استراحت و گرفتن عکس ساعت ۸:۵۰ مسیر فرود راپیش گرفتیم و ساعت ۱۱:۳۰ به دریاچه رسیدیم.

نکته:با توجه به اینکه بافت کوهها سنگی و ریزشی هستند و دره های زیادی وجود دارد حتما میبایست از ترک مسیر استفاده کنید چون احتمال اشتباه زیاد است.