قله میلکان روسی منطقه بیستون کرمانشاه

Photo ofقله میلکان روسی منطقه بیستون کرمانشاه Photo ofقله میلکان روسی منطقه بیستون کرمانشاه Photo ofقله میلکان روسی منطقه بیستون کرمانشاه

May 13, 2022
May 2022

near Ashrafābād, Kermānshāh (Iran)

قدمهای انتهایی تا قله است دشتهای سر سبز و گلهای رنگ زنگ را به زیر پا نهاده ایم و اینک این پهنه سنگی برهنه از رویش در برابر
مان قد علم کرده. سنگین پا و خسته تن با ذهنی به شدت مشغول به چرایی این واقعه. خرده سنگهای ریز و درشت  با صدایی شاکی از بر هم زدن تنهاییشان از تحمل جسم خسته ام شانه خالی می کنند. برای حفظ تعادل دستم را به صخره  تیز و گزنده کناری می دهم و نا خوداگاه نگاهم به بالا خیره می ماند. ابرهای سفید و سرگیجه آور در آبی آسمان به تماشای تلاشمان نشسته اند. اگر آنها توانستند پس من نیز می توانم. سرم را به پایین می اندازم ولی ذهنم  یک آن مرا به خود وا نمی نهد. می دانم که با رسیدن بدانجا درد زانوهایم تسکین می یابد و آشوب فکری ام فرو می نشید. آیا در این تخته سنگ که با تابلویی کوچک از بقیه  متمایز شده نیرویی نهفته است،
؟  آیا دیدن مناظر قلل برف گرفته آن سمت کوه است که مرا به تجربه ای نو دعوت می کند، آیا از اینکه خودم را به خودم ثابت می کنم حس غرور دارم،  یا از اینکه این قله را نیز به انبوه مالکیتهای ذهنی افزوده ام و به او ثابت کردم که اگر تو کوهی، من از  آن جنسم که کوه جلودار من نیست. نمی دانم شاید هیچکدام از اینها نباشد...  شاید در صعود بعدی به راز قله پی ببرم‌‌‌...