قله مارادره ۲۹۵۰ متر، گروه آفاق

اختلاف ارتفاع حداقل و حداکثر : حدود ۵۱۰ متر
سطح برنامه : متوسط

شرح برنامه :
ساعت ۵:۴۵ : تجمع در میدان ارتش (ایران مرینوس)
ساعت ۷:۱۵ : توقف در مسجد ویریچ
ساعت ۷:۴۵ :آغاز کوهپیمایی از منطقه وسف
ساعت ۱۱:۳۰ : فتح قله مارادره و استراحت
ساعت ۱۲:۱۰ : تفریحات جذاب برفی!
ساعت ۱۴ : انتهای کوهپیمایی و اقامه نماز ظهر و عصر
ساعت ۱۶ : انتهای برنامه قم

توضیحات:
قله مارادره با ارتفاع ۲۹۵۰ متر ازسطح دریا در ارتفاعات بین استان قم و اصفهان واقع شده است. این قله مرتفع ، بر منطقه وسف و مناطق اطراف روستای رحق مشرف است و تمام قلل منطقه به خوبی از بالای آن دیده می شود. هرچند آغاز مسیر از منطقه وسف در استان قم واقع می شود اما راه صعود و خود قله در مرزهای رسمی استان اصفهان قرار می گیرد. دو مسیر اصلی برای صعود به این قله وجود دارد، مسیر اول از جنوب وسف و سپس از دو دره شمالی و غربی قله منتهی به خط الراس و مسیر دوم از روستای رحق، دره و باغات شمال غربی روستا،و از آنجا به دره جنوبی قله که به خط الراس و قله منتهی می شود. مناطق اطراف این قله دارای مناظر چشم نواز و ترکیبی از کوه، باغات، چشمه و رودخانه است که صعود لذت بخشی را در مواقع خوش آب وهوا برایتان رقم خواهد زد.
پنجاه و چهارمین برنامه گروه آفاق و اولین برنامه سال جدید، صعود به این قله از منطقه وسف بود. مسیر صعود از دره غربی قله بود اما در برگشت دره شمال شرق را انتخاب کردیم تا از مسیر جذاب برفی که البته طول آن کوتاه تر نیز بود بازگردیم. آثار حیرت انگیز بارش های اخیر در جریان رودخانه های سیلابی به خوبی نمایان بود در حالیکه سالهای قبل نمی توانستیم چنین حجم آبی را در این منطقه مشاهده نماییم. ترکیب نمای برف زمستانی در کوستان با سرسبزی ها و گلهای بهاری جان دوباره ای را به روح آدمی می بخشید. هوای مطبوع و مناسبی که در ساعات اولیه جمعه با ما همراه شد بر جذابیت و کیفیت این برنامه بی تاثیر نبود هرچند طبق پیشبینی ها با انتهای کوهپیمایی آغاز بارش در تمام منطقه را شاهد بودیم. بارش ها در مسیر بازگشت و مخصوصا در پردیسان و قم سیل آسا بود و موجب ترافیک شدید و آبگرفتگی کامل بلوار غدیر شد که در نتیجه انتهای برنامه با یک ساعت تاخیر همراه شد. در ضمن از عزیزانی که به دلیل تکمیل ظرفیت، در خدمتشان نبودیم عذرخواهی می کنیم.