قله ملکو و سپیدر تربت حیدریه

June 18, 2021
June 2021

near Kadkan, Razavi Khorasan (Iran)

با سلام
امروز ۲۸خرداد ۱۴۰۰
به اتفاق دوستان
صعود به قلو ملکو و سپیدر در شهرستان تربت حیدریه شهر کدکن داشتیم
مسیر صعود قله ملکو از دوجبهه شمالی (مسیر سیم بکسل)و جنوبی
انجام شد مسیر بسیار عالی
از داخل کدکن مسیر با ماشین تا انتها کدکن که آسفالت هست و بعد مسیر خاکی و ماشین رو هست به فاصله تقریبا ۷کیلومتر خاکیش خوب نيست و باید احتیاط کرد
که از آنجا پیمایش شروع میشه بعد از نیم ساعت به‌ چشمه اول میرسید مسیر با شیب ملایم ادامه میدیم تا به دوراهی که درسمت راست قله ملکو و دست چپ قله سپیدر هست به سمت قله ملکو حرکت میکنیم که چشمه دوم وآخرین چشمه هست آب قابل خوردن هست
وبعد ادامه مسیر به سمت جبهه جنوبی که مسیر عالی تراورس است تا پای قله که ازآنجا باید دست به سنگ شروع کرد مسیر یکمی سخت میشه تا خوده قله و زمان تقریبا ۴۰دقیقه طول میکشه تا بالای قله
بعد از همان مسیر جنوبی برمیگردیم
تا پایین قله
که از آنجا مسیر به سمت چپ و روی یال ادامه میدیم به سمت قله سپیدر حدود ۱/۵ساعت زمان میبره تا به قله برسیم بعد از سمت راست قله مسیر ادامه میدیم تا به مسیر اصلی که ماشین رو هست ادامه میدیم

• Photo of Reza Niroomandabjahani
    Reza Niroomandabjahani Aug 15, 2023

خیلی عالی ممنونم از گزارش عالیتان یک سوال داشتم برای صعود از مسیر جنوبی تجهیزات فنی لازم است شمالی چه تجهیزاتی می خواهد