قله الوات - (Kūh-e Alvāt) صعود از لمزر

Photo ofقله الوات - (Kūh-e Alvāt) صعود از لمزر Photo ofقله الوات - (Kūh-e Alvāt) صعود از لمزر Photo ofقله الوات - (Kūh-e Alvāt) صعود از لمزر

one day 2 hours 33 minutes
1953
May 13, 2023
May 2023

near Lamarz, Māzandarān (Iran)

تاریخ اجرا: ۲۱ و ۲۲ اردیبهشت ۰۲
تعداد: ۲ نفر
از روستای لمزر شروع کردیم و شب و کنار چشمه خوابیدیم (آبش خیلی زلال و خوب بود). از روستا تا چشمه تقریبا ۵۰ دقیقه بود.
بعد از دشت تو مسیر پر از درخت گوجه سبزو روی زمین پر از توت فرنگی وحشی بود😍
تا یه جاهایی پاکوب بود که اون پاکوب ادامه هم داشت ولی چون دور میشد از قله ما وسط راه از جنگل رفتیم بالا که شیبش یکم زیاد بودو پاکوب نداشت ولی توی مسیر ۲ جا علامت گذاری روی درخت بود. کلا مشخص بود که کوهنوردای زیادی صعود نمیکنن چون اصلا داخل جنگل پاکوب مشخصی نداشت. یه تیکه باید از روی سنگا برید بالا و بعد از این قسمت به دوراهی میخورید که سمت چپش یه تخته سنگ بزرگه که کنارش صخره خیلی بزرگیه از اونجا به بعد تا قله کاملا پاکوب مشخصه و یکم مسیرش بهتر میشه. پایین قله جای کمپ داره ( تقریبا از دشت تا قله را ۳ ساعت و نیم رفتیم با استراحت وسطش)
ما مسیر برگشت و از یه پاکوب دیگه برگشتیم که به نسبت مسیر رفت بهتر بود فقط چون مه خیلی شدیدی بود جنگل کاملا تاریک بود و جایی معلوم نبود برای همین ممکنه یه سری جاها از تو پاکوب نرفته باشیم ولی راهش اوکی بود. از یه جا به بعد هم لوله آبی که از چشمه اومده رو میبینید که دیگه مسیر همونه تقریبا. وسط راه یه دشتی هم هست که گوسفندسرا داره ولی کسی داخلش نبود. چون تاریک بود چشمه ای هم پیدا نکردیم ولی احتمال زیاد داره. ( مسیر برگشتم تقریبا ۲ ساعت و نیم بود)
نکته اینکه یه سری جاها رو نقشه مشخصه که ترک پیچیده به خودش اون بخاطر اینه که هوا مه بود و با موبایل ترک زدم🤪 زیاد بهش توجه نکنید.