قله علم کوه تابستانه ( ارتفاع۴۸۵۰ ) ۱۴۰۰/۴/۲۹٫۳۰

Photo ofقله علم کوه تابستانه ( ارتفاع۴۸۵۰ ) ۱۴۰۰/۴/۲۹٫۳۰ Photo ofقله علم کوه تابستانه ( ارتفاع۴۸۵۰ ) ۱۴۰۰/۴/۲۹٫۳۰ Photo ofقله علم کوه تابستانه ( ارتفاع۴۸۵۰ ) ۱۴۰۰/۴/۲۹٫۳۰

July 23, 2021
July 2021

near Hamūrak, Māzandarān (Iran)

صعود به قله علم کوه ۱۴۰۰/۴/۲۹٫۳۰
بعد از رسیدن به کلار دشت به سمت رودبارک و فدراسیون هیئت کوهنوردی رودبارک رفتیم ماشین در پارکینگ فدراسیون پارک کردیم (۴۰هزارتومان بابت دو روز ) و ساعت ۱۲:۱۵ از فدراسیون کوهنوردی رودبارک با نیسانی که از قبل هماهنگ شده بود(۰۹۱۲۶۷۰۰۶۷۹ مهدی دلفانی - رفت یک میلیون برگشت هم یک میلیون هر بار فقط ۱۲نفر ) حرکت کردیم به سمت تنگه گلو و ساعت ۱۳:۴۰ رسیدیم ، تکان های نیسان خیلی زیاده و خاک زیادی هم بلند میشه لندروور کمی شرایط بهتری داره.
چون دیرتر از ساعتی که قبلا هماهنگ کرده بودیم رسیدم متاسفانه قاطر های حمل بار (براتعلی۰۹۹۰۱۹۲۵۶۲۴ - هر قاطر ۶۰کیلو بار رو با ۵۰۰ هزار پول نقد حمل میکنه)همه رفته بودن و منتظر ما نموندن ، مجبور شدیم کل بارمون رو خودمون حمل کنیم که سخت بود سنگینی بار بیشتر بخاطر آبهایی بود که بردیم چون بالا آب تمیز و چشمه نیست دیگه وسایل شبمانی هم که خودش سنگینی داره.
بالاخره ساعت ۱۵:۲۰ از تنگه گلو به سمت حصار چال حرکت کردیم و ساعت ۱۳:۴۵ به حصار چال زیبا رسیدیم، دو رودخانه کنارش بود، تعداد خیلی زیادی کوهنورد اومده بودن که همگی چادر زده بودن و محیط با طبیعت زیباش و چادر های رنگی کوهنوردا، رودخانه، گله گوسفندان ،قاطرها خیلی زیبا شده بود.
بعد از چادر زدن و استراحت صبح ساعت ۵:۱۵ به سمت قله حرکت کردیم ، پاکوب ها بسیار باریک و ریزشی بود و جای عبور یکنفر بود و به زحمت میشد هنگام عبور گروه از سمت مقابل اونها رو رد کرد شیب مسیر هم تند بود و تعداد صعود کننده ها بینهایت زیاد بود که ترافیک مسیر رو زیاد میکرد.
در نهایت ساعت ۱۰:۰۵ به قله رسیدیم ، اما سر عکس گرفتن با تابلو دعوا بود بهم فهش میدادن بی احترامی میکردن احترام علم کوه با هجوم این همه کوه رو نه کوهنورد زیر پا گذاشته شد. حتی یه تابلو خوب نداشت تابلو از جاش کنده شده بود و دست به دست میچرخید.
ساعت ۱۱:۰۰ حرکت کردیم به سمت کمپ حصارچال، ساعت ۱۳:۴۵ کنار چادرمون بود . بعد از استراحت وسایلمون به قاطر دادیم (هر قاطر ۵۰۰هزار تومان، در حدود ۶۰کیلو بار) و ساعت ۱۶:۳۵ به سمت تنگه گلو برگشتیم و ساعت ۱۸:۰۰ رسیدیم ساعت ۲۰:۳۰ با نیسانی که هماهنگ کرده بودیم به سمت فدراسیون رفتیم که یک ساعت و نیم بعد یعنی ساعت ۲۲:۰۰ رسیدم به فدراسیون کوهنوردی رودبارک.