قله لا کمر lakamar peak, savadkuh, Iran

Photo ofقله لا کمر lakamar peak, savadkuh, Iran Photo ofقله لا کمر lakamar peak, savadkuh, Iran Photo ofقله لا کمر lakamar peak, savadkuh, Iran

April 26, 2024
April 2024

near Kamar Posht, Māzandarān (Iran)

شرح برنامه جنگل کمر پشت و چکاد لاکمر:

ارتفاع پای کار: ۱۶۰۰
ارتفاع قله: ۲۳۰۶

ساعت ۴ونیم بامداد جمعه مورخ ۱۴۰۳/۲/۷ از محل تجمع گروه (بیهقی) به سمت روستا کمر پشت حرکت کردیم و حدود ساعت ۸ ونیم صبح به پارکینگ روستا کمر پشت رسیدیم، پس از معارفه از پاکوب جنگلی شروع به پیمایش کردیم.

بعد از حدود یک ساعت پیمایش به محل کلبه‌ها و چشمه اول رسیدیم و به اندازه یه ربع برای صبحانه توقف داشتیم و ادامه دادیم تا کمی بالاتر ساعت ۱۰:۴۰ محلی صاف و مسطح را برای استقرار گروه طبیعتگردی انتخاب کردیم و پس از استراحتی کوتاه به پیمایش خود جهت صعود چکاد لاکمر (عباسعلی) ادامه دادیم.

پس از حدود 1 ساعت از جنگل خارج شدیم و به دشت ورارو رسیدیم. بعد از استراحت کوتاه به سمت قله حرکت کردیم. بعد از سپری شدن 1 ساعت و عبور از شیبی نسبتا تند ساعت ۱۱ به قله رسیدیم. پس از نیم ساعت از مناظر اطراف قله و دیدن مناطق اطراف مخصوصا خط الراس خرو نرو لذت بردن، فرود را آغاز کردیمم. همان مسیر رفت را برای برگشت انتخاب کردیم و ساعت ۱۳ به محل اسقرار گروه طبیعتگردی رسیدیم و تا ساعت ۱۵:۴۰ استراحت کردیم.
پس از صرف نهار همه گروه به سمت محل پارک ماشین ها حرکت کردیم و پس از اتمام برنامه ساعت ۱۷ سوار ماشین شدیم و به سمت تهران حرکت کردیم.

شروع

نمای قله

ساعت ۱۱:۱۴

قله

قله لاکمر (امام زاده عباس علی)