قله كله سر-جنگل پیمایی منطقه شاهزيد

Photo ofقله كله سر-جنگل پیمایی منطقه شاهزيد Photo ofقله كله سر-جنگل پیمایی منطقه شاهزيد Photo ofقله كله سر-جنگل پیمایی منطقه شاهزيد

October 23, 2015
October 2015

•   4.7 4 Reviews

near Shāh Zeyd, Māzandarān (Iran)

اواخر جاده هراز ،حدودا در مقابل کوههای منطقه الیمستان و در سمت دیگر جاده، جنگلی زیبایی وجود دارد که به قله کله سر منتهی می شود. این مسیر کمتر شناخته شده است و البته قله اش نیز ارتفاع چندانی ندارد ولی مسیری زیباست. درعین حال طول مسیر و افزایش ارتفاع مسیر کم نیست و میتوان یک کوهپیمایی یک روزه کاملی باشد. شما در این ترک بعد از رسیدن به امامزاده شاه زید و پارک کردن ماشین در ارتفاع 975 متری خواهید بود و تا قله که 2025 ارتفاع دارد حدود 1050 متر ارتفاع می گیرید . طول مسیر نیز در رفت و برگشت حدود 15 کیلومتر است. 15 کیلومتری که به جز ابتدا وکمی انتهای مسیر در جنگل طی می شود.

در اواخر مسیر و قبل از خط الراس گوسفندسرایی وجود دارد که دارای دو کلبه است و مناسب برای کمپینگ. بعد ازاین گوسفند سرا با پیمودن مسافتی و طی شیب اخر مسیر به روی خط الراس می رسیم که آنجا منظره ای زیبا از رخ شرقی دماوند را می توان شاهد بود. اگرقبل از غروب برسیم عظمت دماوند به روشنی پیداست. در طرف دیگر می توان به تماشای افق منتهی به قله امازاده قاسم نشست که در ارتفاعات مشرف بر الیمستان قرار دارد. کمی دورتر نیز خانه های فیلبند پیداست و اگر خوش شانس باشیم دریای ابر زیر پای ماست.
-نکته اخر اینکه از سمت تهران که حرکت کنیم میان جاده در خروجی شاه زید-که یک گلخانه بزرگ انجا قرار دارد
بسته است و نمی توان دور زد. باید جلوتر برویم و بعد از پایان حصار ها برگشته و در سمت دیگر جاده قرار بگیریم
پی نوشت 1: در فصل پاییز در مسیر میوه های جنگلی فراوان بود از جمله ازگیل
پی نوشت 2: روی مسیر نقطه ای به عنوان " دوراهی مهم" مشخص کرده ام. در این نقطه باید به سمت چپ رفت با اینکه پاکوب واضح تر در سمت راست قرار دارد. در پیمایش قبلی ما به اشتباه سمت راست رفتیم که باعث شد در نهایت سر از مکان دیگری دراوریم و به قله نرسیم.

خروجی شاهزید در جاده هراز

شروع پياده روي

امامزاده

دوراهي

دوراهي مهم( سمت چپ برويد)

كلبه

گردنه

قله كله سر

• Photo of moo_hj
    moo_hj Mar 26, 2016

یکی از مسیر های زیبا اگر الیمستان را دیده اید حتما این مسیر هم ببینید و لذت ببرید

• Photo of farhad Alimohammadi
    farhad Alimohammadi Apr 16, 2016

Thanks for GPS file, nice tracking and we used it.

• Photo of Davoud Fazaeli
    Davoud Fazaeli Apr 16, 2016

Glad to hear it's useful!

• Photo of Peyman Amiri
    Peyman Amiri Nov 10, 2016

ممنونم از شما برای به اشتراک گذاری این مسیر زیبا و توضیحات مفیدتون

Peyman Amiri Nov 19, 2016

ممنون دوست عزیز که همیشه فایلهای جی پی اس شما راهنمای من در برنامه های کوهنوردی بوده ، با اجازه شما چند تا نکته به توضیحات شما اضافه میکنم .
    جاده روستای شاهزید به طول 4 کیلومتر و آسفالت می باشد
    از داخل امام زاده آب بردارید در طول مسیر چشمه مناسبی وجود ندارد
    پس از دور شدن از روستا و در ابتدای مسیر شیر آبی متصل به لوله پلاستیکی بروی زمین وجود دارد که در زمان پیمایش ما آب آن کدر بود و مناسب آشامیندن نبود.
    به طبیعت احترام بگذاریم و از ریختن زباله خودداری کنیم

• alireza812 Sep 7, 2017

توضيحات بسيار مفيد بود با تشكر جناب فضائلي

• Photo of omidsalimi98
    omidsalimi98 Nov 15, 2018

سلام من دوچرخه سوار هستم و الیمستانو رفتم میخواستم بدونم این مسیر هم میشه با چرخ رفت؟