قله کینو خوزستان

8 minutes
October 29, 2022
October 2022

near Shahrak-e Lebd, Chaharmahal and Bakhtiari (Iran)

جمعه ۶آبان صعود به بام استان خوزستان
قله کینو با ارتفاع ۳۷۴۵متر به اتفاق جمعی از دوستان،یاران و باشگاه کوهنوردی مهرسام سده
گزارش برنامه
مسیر صعود و فرود به قله کینو روستای لبد بازفت، یال شرقی
( بام استان خوزستان)
قله کینو در ارتفاعات زاگرس و در میانهٔ خوزستان و چهارمحال و بختیاری قرار دارد. دریاچهٔ تِمی نیز که از آب برف پر می‌شود در پای همین کوه قرار دارد. قله کینو محل ییلاق کلیهٔ عشایر دامدار استانهای همجوار خود است و در بیشتر اوقات سال، پوشیده از برف است.
بعد از گرم کردن بدن در ساعت ۴/۴۵ صبح ،از محل پاکوب در ارتفاع۲۲۴۰متری با سرقدمی و مربی گروه استاد شهرام سامانی وعقب دار گروه و مدیر باشگاه آقای رسول ساداتیان استارت صعود زدیم،
و بعد از دوساعت ونیم پیمایش در ساعت ۸ در ارتفاع ۳۰۰۰متری یکساعتی رو به صبحانه و استراحت ،و به ادامه مسیر پرداختیم که با توجه به فرازونشیب های پیچیده مسیر و سرعت باد ۲۵کیلومتری در ساعت ۱۳ همگی ۱۶ نفر گروه
بوسه عشق بر قله زدیم، و بعد از عکسهای یادگاری و کمی استراحت در ساعت ۱۴ فرود استارت زدیم که در بعد از یکساعتی پیمایش در دشتی به نام گرگ کشان به استراحت و صرف ناهار پرداختیم و در ساعت ۱۶ به ادامه مسیر پیمودیم که در ساعت ۲۰ برنامه ما با تندرستی کامل به اتمام رسید،
جا داره از مدیر باشگاه مهرسام سده آقای رسول ساداتیان و مربی و سرقدم گروه استاد شهرام سامانی و اعضا حاضر در این برنامه نهایت تشکر و قدردانی را داشته باشم