قله خرونرو

August 16, 2019
August 2019

near Sang Deh, Māzandarān (Iran)

برای رسیدن به قله خرونرو که بلند ترین قله خط الراس نرو هست، راه های متفاوتی وجود دارد که همه ی آن راه ها از بعد از جنگلبانی در روستای سنگده شروع میشود، یعنی دقیقا نقطه شروع روی نقشه.
راه اصلی از پشت بلوک های سیمانی جنگل های راش شروع میشود
ولی ما در نظر داشتیم از مسیر بکری که افراد کم تری آن را انتخاب میکنند به سمت قله بریم.
چک پوینت اول ماشین رو پارک کردیم و به سمت انتهای جاده ی جنگلهای راش حرکت کردیم تا به پاکوب رسیدیم. در مسیر یک چشمه وجود دارد و شیب مسیر دز ادامه بسیار تند میشود.
پاکوب بعضی جاها کمرنگ میشود پس باید حتی المقدور از GPS استفاده کنید و در ارتفاع ۶۵۰۰ فوتی پاکوب تمام میشود و به منطقه ای میرسد که پر از سنگهای ریز و درشت غلتان است.
این مسیر پر از خرس هست مخصوصا در اواسط تابستان که فصل تمشک وحشی است، همچنین خطر ریزش سنگ بسیار زیاد است و اصلا پیشنهاد نمیشود که این مسیر رو انتخاب کنید. ضمن اینکه بجز قسمت اولیه جنگل، در طول مسیر هیچ جای مناسبی برای کمپ پیدا نمیشود.
ما به دلیل مصدوم شدن یکی از همراهان نتوانستیم بیشتر از ۷۵۰۰ فوت بالاتر برویم و مجبور شدیم بعد از یک استراحت کوتاه در پایین دیواره و سخره ها، به پایین برگردیم و در جنگل کمپ کنیم.
مسیر نیازی به وسایل تخصصی ندارد.

جنگلبانی راش

شروع پیاده روی

جنگلبانی میگه کنار بلوک پارک کنید اما اگر یک ماشین هستین میتونین مثل ما مقداری جلو تر برین و پارک کنید