قله کلار مسیر جنوب غربی-چشمه کیغان Kallar Peak Route1

Photo ofقله کلار مسیر جنوب غربی-چشمه کیغان Kallar Peak Route1 Photo ofقله کلار مسیر جنوب غربی-چشمه کیغان Kallar Peak Route1 Photo ofقله کلار مسیر جنوب غربی-چشمه کیغان Kallar Peak Route1

1982
July 28, 2013
July 2013

near Por Khvor, Chahār Maḩāll va Bakhtīārī (Iran)

قله 3815 متری کلار در جنوب دریاچه چغاخور در استان چهارمحال بختیاری قرار دارد.منطقه ای بی نظیر و صعب العبور با گونه های نادر گیاهی و جانوری.کوهستان کلار با توجه به فرم خط الراسی آن و وجود شیب ها و دیواره های بلند در جنوب و شمالش صعودی سخت دارد و نیازمند طی مسیر زیادی است.مسیر معمول صعود از چشمه تنگه سیاه در شمال کوه است اما ما برای اولین بار از جنوب و از چشمه کیغان آن را صعود کردیم که به نظر من مسیر جذاب تری هست.جز خود چشمه کیغان مسیر فاقد چشمه های دایمی است و با توجه به زمستان های سخت اواخر بهار و اوایل پاییز برای صعود مناسب است
اطلاعات بیشتر 09131181562
ehsan.22099@gmail.com
همراه با گروه کوهنوردی اژکهن در مسیر صعود به قله کلار مسیر مذکور را انتخاب کردیم که گزارش اجرای آن را میتوانید از طریق لینک زیر بخوانید