قله خلنو تهران ( سیمرغ ) - kholeno summit

Photo ofقله خلنو تهران ( سیمرغ ) - kholeno summit Photo ofقله خلنو تهران ( سیمرغ ) - kholeno summit Photo ofقله خلنو تهران ( سیمرغ ) - kholeno summit

January 20, 2023
August 2021

near Lālān, Tehran (Iran)

با سلام
بعد روستای لالون انتن دهی موبایل تقریبا وجود نداره.
آب تو مسیر هست تا آبشار لالون. به ابشار که رسیدید اب بردارید حتما.
یک بار بعد روستا و یک بار هم بعد ابشار لالون باید از رودخونه رد بشید که اولی یکم چالش داره.
مسیرصعود شامل یک شیب متوسط بعد از روستای و عبور از رودخونه
- سپس یه مسیر تقریبا مسطح تا ابشار لالون
(این وسط چشمه تلخ اب هست که هم اب تلخ و نارنجی داره هم اب صاف و زلال!)
سپس شیب متوسط تا ابشار لالون و بعد شروع شیب سنگین تا سر یال کاسه خلنو
از اینجا میتونید از سمت چپ یال برید قله برج و خلنو کوچیک وتیغه های ژاندارک و نهایتا قله خلنو بزرگ یا از سمت راست برید سمت جانستون.
یا مثل ما از تو کاسه رد بشید که مسیر صاف داره و نهیتا با یه شیب متوسط میرسه به قله خلنو بزرگ.
کاسه خلنو اوسط اردیبهشت هم پر از برف هست و به ریسکش نمی ارزه. برای همین د وماه قبلش ما رفتیم و چون سه شنبه بود و کسی هم تو مسیر نبود و هوا بد شد، تصمیم گرفتیم برگردیم.
تو مردا کاسه خالی از برف بود و راحت صعود کردیم.