قله کلنگه ۳۰۵۰ متر، گروه حوزوی آفاق

Photo ofقله کلنگه ۳۰۵۰ متر، گروه حوزوی آفاق Photo ofقله کلنگه ۳۰۵۰ متر، گروه حوزوی آفاق Photo ofقله کلنگه ۳۰۵۰ متر، گروه حوزوی آفاق

4 mi

ارتفاع صعود شده : حدود ۶۳۰ متر
سطح برنامه : متوسط - نیمه سنگین

☘️ شرح برنامه:
⛰ معرفی‌: قله کلنگه با ارتفاع حدود ۳۰۵۰ متر یکی از قلل مرتفع استان قم به شمار رفته که نزدیک قله پلنگ آبی و جزو قلل خط الراس هلالی آن می باشد. صعود به این قله آسان بوده و از سه جهت شمال ، شرق و جنوب می توان به قله آن رسید. دره شمالی این قله در زمستان برف مناسبی را ذخیره کرده و مکان مناسبی برای تفریحات زمستانی می باشد.

🏔امسال نیز همچون سال گذشته، اولین برنامه اسفند ماه آفاق، با هدف صعود قله کلنگه و بازگشت از دره پربرف آن همراه با سر خوردن و تفریحات زمستانی برنامه ریزی شد. برنامه پس از اقامه نماز صبح در مسجد امام سجاد (ع) پردیسان با حرکت به سمت کرمجگان آغاز شد. با عبور از روستا و گذر از قنات درباغ، وارد جاده خاکی شدیم که البته با توجه به انسداد مسیر توسط برف، کمی پایین تر از مبدا تعیین شده توقف کردیم. پیمایش به سمت یال صعودی، پس از آماده شدن دوستان و معرفی قلل و ارتفاعات منطقه آغاز شد. با افزایش ارتفاع، مناظر زیبای ارتفاعات برفی یک به یک نمایان می شد. علیرغم سرمای صبحگاهی، تابش آفتاب هوا را بسیار مطبوع و مناسب نموده بود. با آغاز صعود بر روی شیبهای ملایم برفی، نکات مربوط به حرکت و قدم گذاری بر روی برف نیز به دوستان ارائه شد. فتح قله با مشاهده منظره فوق العاده خط الراس پلنگ آبی و قله سنایی در جانب راست و رشته قلل برف انبار تا ولیجیا در سمت چپ همراه بود.

⛷ پیمایش مسیر بازگشت پس از اندکی استراحت در قله آغاز شد. با حرکت به سمت گردنه، حجم برف سنگین در دره زیبای این قله نمایان شد. آموزش های لازم در مورد نحوه سر خوردن بر روی برف به دوستان ارائه شد اما برفی که به علت گرم شدن هوا بسیار نرم شده بود، به آسانی اجازه سر خوردن نمی داد. در این وضعیت دوستان برای بهره مندی از شیب برفی دره، هر چه در توان داشتند اجرا نمودند. برخی از زیراندازهایی که همراه داشتند استفاده کرده و دیگران که از زیرانداز نیز در این برف نرم نتیجه ای حاصل ننمودند به جای پا با سَر به سمت پایین روان شدند😅
با تشکر از همنوردان حاضر در برنامه مخصوصا عزیزانی که زحمت وسیله نقلیه بر دوششان بود. ورزشکار و با خدا باشید.