قله کلکچال از پارک جمشیدیه جمعه ۱۳۹۹/۰۴/۰۶

Photo ofقله کلکچال از پارک جمشیدیه جمعه ۱۳۹۹/۰۴/۰۶ Photo ofقله کلکچال از پارک جمشیدیه جمعه ۱۳۹۹/۰۴/۰۶ Photo ofقله کلکچال از پارک جمشیدیه جمعه ۱۳۹۹/۰۴/۰۶

June 26, 2020
June 2020

near Bāgh-e Sangī-ye Jamshīdīyeh, Tehrān (Iran)

گزارش مختصری از صعود به قله کلکچال جمعه مورخه ۱۳۹۹/۰۴/۰۶ :

برای دوستانی که این مسیر را تا کنون طی نکرده اند.

بعد از گرد هم آمدن سه نفر از گروه، حدود ساعت ۶ صبح در مقابل درب دوم پارک جمشیدیه و احوال پرسی مختصر، حدود ساعت ۶:۱۰ دقیقه پیمایش به سمت پناهگاه کلکچال رو آغاز کردیم. از آنجا که دوستان دیگر در برنامه شرکت نکرده بودند، تصمیم بر این شد تا هدف گذاری دیگری کرده و طبق زمان بندی مشخص جدید پیش برویم. از مسیر عمومی پیمایش خود را آغاز کردیم و از چند مسیر میان بر در طول مسیر استفاده کردیم، تا از مسیر های شلوغ خارج شده و از مسیر های پر چالش تر و یا سرسبز تر استفاده کنیم. در دو جای مسیر، قبل از رسیدن به پناهگاه مجموعا حدود ۱۰ دقیقه استراحت کرده و آب نوشیدیم و حدود ساعت ۷:۴۵ به پناهگاه کلکچال رسیدیم.
برای استفاده از فضای پناهگاه، در مکان مشخص که برای کوهنوردان در نظر گرفته شده است توقف کردیم و بعد از صرف مختصری صبحانه و چای حدود ساعت ۸:۲۵ حرکت خود را به سمت قله شروع کردیم، قبل از رسیدن به گردنه لوپهنه در دو جا توقف کرده و اندکی استراحت کرده و حدود ساعت ۹:۲۰ به گردنه لوپهنه رسیدیم.
بعد از حدود ۵ دقیقه استراحت به سمت قله حرکت کرده و حدود ساعت ۱۰:۳۰ به قله رسیدیم. حدود ۱۵ دقیقه در قله استراحت کرده و تصمیم بر این شد که از مسیر دره پشت قله برگردیم تا بتوانیم از چشمه موجود در دره استفاده کرده و قمقمه هایمان را پر کنیم. بنابراین حدود ساعت ۱۰:۴۵ به سمت دره پشت حرکت کردیم و بعد از دقایقی چند به چشمه رسیدیم. در کنار چشمه نشسته و نهارمان را آنجا میل کرده و حدود ساعت ۱۱:۴۰ به سمت گردنه لوپهنه و سپس پناهگاه کلکچال حرکت کردیم. ساعت ۱۲:۴۵ دقیقه به پناهگاه رسیدیم و در پناهگاه نیز کمی استراحت کرده و حدود ساعت ۱۳:۲۰ از پناهگاه به سمت مبدا شروع کوهپیمایی (پارک جمشیدیه) حرکت کرده و حدود ساعت ۱۴:۴۰ به پارک جمشیدیه رسیدیم.

امکان پر کردن قمقمه ها تا پناهگاه کلکچال در چند جا وجود دارد و تا پناهگاه نگرانی بابت آب وجود ندارد. بهتر است در پناهگاه کوهنوردان قمقمه های خود را پر کنند تا در مسیر به بی آبی نخورند. چون بعد از پناهگاه اگر از مسیر دره پیمایش صورت نگیرد، هیچ چشمه و یا شیر آبی وجود ندارد بنابراین هم تا قله و هم در برگشت ممکن است کوهنوردان به بی آبی بخورند.

الزامات:
حتما از سرویس های بهداشتی موجود در پناهگاه هم در هنگام صعود و هم فرود استفاده نمایید. عدم استفاده از سرویس معادل است با برخورد به مشکل در طول مسیر و ترس از خوردن آب کافی در هنگام‌ پیمایش و مواجهه با مشکلات بی آبی که در بدن ایجاد می شود

تبصره:
دوستانی که قصد کوهپیمایی دارند در شرایط نرمال و متعارف زمانبندی پیمایش ۳۰۰ متر ارتفاع در یک ساعت را داشته باشند. البته بدون احتساب ساعت های استراحت

• Photo of Mehdi Azizi
    Mehdi Azizi Jul 7, 2020

احتمالا پناهگاه کلکچال منظورتون بوده دو جا مرقوم کردین پلنگچال !

• Photo of babakshgh
    babakshgh Jul 8, 2020

سلام. ممنون از یادآوری یه جا پیدا کردم و اصلاح شد. لطف کردید.