قله کلاه قاضی به قله یخچال از روستای بابارود

Photo ofقله کلاه قاضی به قله یخچال از روستای بابارود Photo ofقله کلاه قاضی به قله یخچال از روستای بابارود Photo ofقله کلاه قاضی به قله یخچال از روستای بابارود

September 10, 2019
September 2019

near Bābā Rūd, Hamadān (Iran)

/قله کلاه قاضی به قله یخچال از روستای بابارود:

1-روستای ازندریان 5 کیلومتری جوکار،روستای عشاق، استارت کار از انتهای روستای بابارود

2-در ابتدای مسیر تا حدودی که به پای کار برسیم جاده ای خاکی وجود داشت ،همچنین عده ای از عشایر که به پرورش دام و زنبورداری مشغول بودند

3-مقداری از پای کار که صعود شروع میشود دو مسیر وجود دارد که ما از مسیر سمت راست شروع کردیم،بعد از گذشت مقداری از مسیر که نه پاکوبی وجود دارد و نه مسیر صاف و همواری...

4-به دو دره عمیق میرسیم که یال آن در سمت چپ دره در جهت مسیر حرکت وجود دارد،

5-پس از گذشت یال اول به جاده ای متروک و زیگزاگ که در سینه کش کوه وجود داشت میرسیم با رسیدن به قله فرعی

6- به یال دوم میرسیم که مسیری با تراورس راحت تر به قله فرعی در جهت قله کلاه قاضی منتهی میشود

7-چشمه ای گوارا و پر آب همراه با تابلو در کمی پایین دست تر از یال انتهایی وجود دارد که با ذخیره آب به مسیر ادامه میدهیم چون از آنجا تا خود پناهگاه هیچ منبع آبی وجود ندارد...

8-سپس به قله کلاه قاضی3480 صعود میکنیم،پس گذشت استراحتی کوتاه به سمت قله یخچال حرکت میکنیم

9-پس تراورس اول به قله سره کوه(سرخ بلاغ) در سمت چپ وجود دارد میگذریم

10-در ادامه پاکوب مسیر چند فرود و صعود به دره ای مشرف به دره سرکان میرسیم

11-در بالای دره با منظره ی بسیار زیبا مسیری برای موتور کراس وجود دارد که با گذشتن در کناره کوه به قله پر شکوه یخچال3580 صعود میکنیم

12-با رسیدن غروب و تاریکی هوا در پناهگاه صاحب الزمان که در پایین دست قله به سمت دره مراد بیک وجود دارد با امکانات کامل روشنایی و.... استراحت کرده

13-صبح زود با حرکت به سمت دره مراد بیک و عبور از هزار پیچ با منظره ای مشرف به رودخانه خروشان به ایلیاتی ها سپس با عبور از کوچه باغ های زیبا و ایجاد یک خاطره خوش با دوستان خود تورج و سعید به مسیر خود پایان میدهیم
.................................پایان.........................................................................................................................
امیدوارم از توضیحات بنده کمال استفاده را ببرید و در طول مسیر به شما راهنمایی در باب شناخت مسیر کرده باشم