قله کل بادی-سیوند-استان فارس

استان فارس - شهرستان مرودشت - روستای سیوند
باشگاه کوه‌نوردی «ردپا» شیراز

گزارش صعود به قله ی کل بادی با ارتفاع 2612 متر
سیوند روستایی از توابع شهرستان مرودشت در استان فارس است .دارای پوشش گیاهی بادام کوهی(مجک)، ارژن، کیالک، بنه، کَهکُم و انواع گَوَن است.
گونه های جانوری شامل گونه های بسیار زیادی از پرندگان، از جمله کبک، بلبل، دال، زاغ و ... هستند ولی در گونه های پستاندار عمده ترین حیوانات این کوه ها عبارتند از : گراز، خرگوش، روباه، خرس، کفتار، گرگ و پلنگ.
مشخصات برنامه :
شهرستان: مرودشت
روستا : سیوند
مبدا حرکت : سیوند
وسیله ی رفت و برگشت : اتوبوس وضعیت هوا در زمان اجرای برنامه : ابری همراه با وزش نسبتا شدید باد و بارش پراکنده
شرح برنامه :
روز جمعه 28 بهمن ماه اعضای باشگاه کوهنوردی ردپا موفق به صعود قله ی کوه کل بادی شدند.
ساعت 5:45 ازبلوار سرباز به سمت روستای سیوند حرکت کردیم و صبحانه را در اتوبوس صرف کردیم .ساعت 7:30 به روستای سیوند با ارتفاع 1700 متر رسیدیم و از مقابل نانوایی آزادگان و مجتمع فرهنگی حضرت ابولفضل به سمت کوه حرکت کردیم . ساعت 8 صبح کنار منبع آب روستا به مدت 10 دقیقه گرم کردیم و صعود به سمت قله را از مسیر دره ی آهنگری و در ادامه گردنه پیازی آغاز کردیم . مسیر با شیب ملایم آغاز شد . از حدود ساعت 11 صبح با وزش باد نسبتا شدید و کاهش دما مواجه شدیم و در نهایت ساعت 12:10 موفق به فتح قله ی این کوه شدیم. بعد از خواندن سرود و گرفتن عکس های گروهی و تکی ساعت 12:30 فرود را از همان مسیر صعود آغاز کردیم . در مسیر برگشت با یک گله ی گوسفند مواجه شدیم و ساعت 3:45 دقیقه به روستا رسیدیم .
ساعت 4 با هماهنگی های قبلی وارد حسینیه روستا شدیم و بعد از صرف ناهار ساعت 5:10 به سمت شیراز حرکت کردیم و ساعت 7 به بلوار سرباز رسیدیم.