Photo ofقله ککلی و صمد گولی در محدوده آیقار از روستای موئیل مشکین شهر Kakili summit and samad goli Photo ofقله ککلی و صمد گولی در محدوده آیقار از روستای موئیل مشکین شهر Kakili summit and samad goli Photo ofقله ککلی و صمد گولی در محدوده آیقار از روستای موئیل مشکین شهر Kakili summit and samad goli

July 16, 2022
July 2022

near Mū’īl, Ardabīl (Iran)

kakilli summit as well as samad goli (samad lake) is located in the west of Janavr summit and near moeil vilage of meshkin shahr. The path is more or less long but not hard, however near summit there are huge rocks. Normaly come back path is easier and i recommend this one. All the path is full of springs. June and September are the best time for hiking. At least you should consider 9 hours (5+4) time ( without resting ) for this tracking .
قله ککیلی و صمد گولی میتواند برنامه بسیار مفرح و یکروزه باشد.
باید از روستای موییل به تاسیسات زمین گرمایی بروید و همانجاییکه به جنوار و کسری صعود میکنند برنامه صعود را با حرکت به سمت جنوب غربی با شیب ملایم شروع کنید پس از حدود ۶ کیلومتر و ۳ ساعت طی مسافت به صمد گولی میرسید. قله دقیقا در فاصله بسیار نزدیک غربی گول قرار دارد اما صخره های عظیم همانند مسیر دمیرلی ۱ ساعت صعود دست به سنگ را میطلبد. البته ما مسیر بسیار طولانی از یال جنوبی را انتخاب کردیم که فاقد صخره است ولی مسیر را خیلی طولانی میکند. حدود ۴.۵ ساعت زمان برای رسیدن به قله ککیلی از مسیر صمد گولی ( مسیر سمت راست) و حدودا ۵ ساعت از یال جنوبی بدون گذر از صمد گولی (مسیر سمت چپ) لازم است که توصیه من مسیر صمد گولی است. در برگشت از قله به سمت صمد گولی از همان صخره ها پایین امدیم. در سمت جنوب صمد گولی به فاصله ۵۰۰ متر یک چشمه بسیار گوارا وجود دارد. از صمد گولی تا پای ماشین تقریبا ۲.۵ ساعت زمان لازم است. در مجموع با احتساب استراحت در قله و صمد گولی ۱۰ ساعت زمان باید لحاظ شود.

PictographPark Altitude 9,396 ft

رودخانه

Summit قله ککیلی

ما این قله ککیلی را از یال جنوبی صعود کرده و از سمت صخره های شرقی به صمد گولی فرود امدیم