قله کجه اخلمد

April 11, 2024
April 2024

near Akhlamad, Razavi Khorasan (Iran)

درود🌹محل صعود این قله،روستای اخلمد از توابع دهستان چناران،شهرستان چناران است.محدوده پارک و شروع از کوچه کنار خانه معلم که تمرکز خودروها کمتر بوده و فضای مناسبی برای پارک وجود دارد انتخاب شده است.ارتفاع این نقطه ۱۴۶۰ متر است. مسافت تا قله ۳ کیلومتر و اختلاف ارتفاع ۵۹۰ متر است.این فایل از ابتدای ورودی اخلمد(پایین ده)ثبت و برداشت شده است.پس از پارک و طی نمودن چند کوچه باغ به جاده خاکی بالای روستا خواهید رسید.این جاده خاکی به دره زیبای بیدستان منتهی میشود و از انتهای روستا نیز با خودرو قابلیت دسترسی دارد،لیکن به جهت باریک و کم عرض بودن کوچه ها و مشکل در هنگام برگشت پیشنهاد نمیشود.قله در مراتع بالای دیواره های جنوبی اخلمد قرار گرفته و مسیر زیبای زیگزاگ عشایری که از دیرباز سنگچینی شده تا نزدیک قله شما را همراهی میکند.پس از اتمام بخش اول مسیر زیگزاگ و در نقطه (الف)شیب کاهش یافته و مسیر بتدریج به داخل بستر رودخانه فصلی خشک وارد شده و حدود ۴۰۰ متر تا نقطه (ب) داخل این بستر طی میشوددر این نقطه مسیر عشایری از بستر رود فصلی از چپ(شرق)خارج شده و مجدداً شیب افزایش میابد.

Photo ofخانه معلم.ورود به کوچه سمت راست.پارک و شروع(۱۴۶۰)مسافت تا قله ۳ کیلومتر و اختلاف ارتفاع ۵۹۰ متر Photo ofخانه معلم.ورود به کوچه سمت راست.پارک و شروع(۱۴۶۰)مسافت تا قله ۳ کیلومتر و اختلاف ارتفاع ۵۹۰ متر

شیب مسیر عشایری کمی افزایش میابد.

مسیر زیبای سنگچین شده عشایر همچنان میپیچد و بالا میرود

نقطه(الف)شیب کاهش یافته و مسیر بتدریج به داخل بستر رودخانه فصلی خشک وارد میشود.

Photo ofسنگچینی بلند و تابلوی قله در پشت آن.همچنین محل جدایی مسیر صعود با مسیر فرودی که انتخاب کردم Photo ofسنگچینی بلند و تابلوی قله در پشت آن.همچنین محل جدایی مسیر صعود با مسیر فرودی که انتخاب کردم

در فرود از راس یال مستقیماً به سمت کف دره سرازیر شدم.اندکی شیب تندتر از مسیر صعود است.

دره بیدستان.مسیر دیگر صعود به قله کجه از این دره شروع میشود.

نقطه برخورد این مسیر و مسیر دیگر صعود که از دره پایین شروع میشود(۱۶۳۵)

مسجد پایین ده.ورود به خیابان اصلی

ورودی اخلمد.پایین ده(۱۳۷۰)مسافت تا محل پارک در محدوده خانه معلم ۱/۸ کیلومتر و اختلاف ارتفاع ۹۰ متر

دوربرگردان در انتهای روستا(۱۴۵۰)در محل تابلوی برگشت به سمت چناران و مشهد

نقطه(ب)خروج از کف رودخانه خشک از چپ(شرق)و شروع مجدد مسیر عشایر رو به بالا همچنین نقطه برخورد مسیر صعود و فرود

قله فاراب(۱۹۲۶)

PictographSummit Altitude 0 ft

قله ازدف

قله ریگ سفید(۲۵۲۳)

PictographSummit Altitude 0 ft

قله بینالود(۳۲۱۱)

قله دالخانی(۲۵۰۰)

یال سمت چپ(شرق)به دره بیدستان سرازیر میشود و مسیر دیگری برای صعود است

Photo ofمسیر دیگری برای صعود از داخل این دره بالا میاید. Photo ofمسیر دیگری برای صعود از داخل این دره بالا میاید. Photo ofمسیر دیگری برای صعود از داخل این دره بالا میاید.

مسیر دیگری برای صعود از داخل این دره بالا میاید.