قله جنگلی سر كوه- امامزاده عباس على-قله پشت كمر

Photo ofقله  جنگلی سر كوه- امامزاده عباس على-قله پشت كمر Photo ofقله  جنگلی سر كوه- امامزاده عباس على-قله پشت كمر Photo ofقله  جنگلی سر كوه- امامزاده عباس على-قله پشت كمر

October 31, 2014
October 2014

•   4.7 3 Reviews

near Bālā Do Āb, Māzandarān (Iran)

درست در مقابل قله ارفع کوه قله جنگلی زیبای دیگری نیز وجود دارد: "سرکوه"
اگر حدود 45 کیلومتر از فیروزکوه به سمت قائم شهر برانیم تابلوی ارژنگ رودبار و روستای پشت کمر در سمت چپ جاده مشخص میشود . وارد جاده که بشویم (ابتدای جاده آسفالت و بعد خاکی میشود ولی مشکلی ندارد) و حدود 6.5 کیلومتر را طی کنیم به روستای زیبای پشت کمر می رسیم. قبل از روستا باید ماشینها را پارک و از اینجا به بعد کوهپیمایی را آغاز نمود.درست از انتهای روستا وارد جنگل بسیار زیبایی میشویم. اگر فصل پاییز باشد رنگارنگی درختان مسحور کننده است. پاکوب مشخص است و اگر بخواهیم به قله سرکوه برویم که ارتفاع بیشتری دارد حدودا چهار ساعت مسیرداریم. مسیری بسیار زیبا که عمده آن جنگلی است و در نهایت چمنزار.
از روی قله سرکوه می توان قله های ارفع کوه، سرخنی، قدمگاه و از همه زیباتر قله صخره ای و آلپی ایران خرو-نرو را مشاهده کرد. از روی قله امامزاده عباس علی را نیز به وضوح میبینیم و مسیر را از روی خط الراس ادامه میدهیم تا کمتر از دو ساعت بعد که به امامزاده میرسیم. از امامزاده تا روستای پشت کمر نیز حدود 1.5 ساعت مسیر( البته در بازگشت و سر پایینی) است . بسیار زیبا و بکر.
کل مسیر کوهپیمایی حدودا 17 کیلومتر اندازه گیری شد. می توان به قله سرکوه نرفت و مستقیما از روستا به امامزاده رفت و برگشت (در این صورت هنگامی که به کلبه میان راه میرسید میبایست به سمت چپ بروید) . به هر حال مسیر بسیار زیبا و بکر است.

خروجي كمرپشت

كلبه

• Photo of Peyman Amiri
    Peyman Amiri Dec 3, 2014

ممنون آقا داود فایل شما رو برای اجرای این برنامه دانلود کردم ، آخر این هفته 13و14 آذر93 به اتفاق 10 نفر از دوستان میریم به این منطقه

Davoud Fazaeli Dec 3, 2014

موفق باشيد. هر كمكي از دست من بر مياد در خدمتم

• Photo of Peyman Amiri
    Peyman Amiri Dec 7, 2014

برنامه ما فقط صعود به قله امام زاده عباسعلی بود ولی از محلی که با عنوان کلبه جنگلی مشخص شده مسیر سمت راست رو رفتیم و از امام زاده دورشدیم ، در واقع از روی مسیر جی پی اس داشتیم به سمت قله سرکوه می رفتیم که از اواسط مسیر با تراورس تغییر مسیر دادیم و پس از عبور از بوته های و درختهای خار دار به سمت قله عباسعلی رفتیم.و با یک ساعت تاخیر یه قله رسیدیم. البته برگشت از قله رو ازمسیر صحیح برگشتیم
    به هرحال ممنون از فایل کاملی که قرار دادین

Davoud Fazaeli Dec 7, 2014

خوشحالم که پیمایش خوبی داشتید. البته اگر ادامه مسیر را در جی پی اس میدیدید مشخص بود که سمت راست به قله سر کوه میرسد . به هر حال در توضیحات فارسی این نکته را اضافه کردم.
    شاد باشید.

• MJ Asadi Oct 29, 2017

سلام آقای فضائلی، امکانش هست از یکی از عکسهای شما استفاده کنم برای طراحی یک پوستر در فضای مجازی در رابطه با قله امامزاده عباسعلی؟

Davoud Fazaeli Nov 2, 2017

داود جان ممنون از راهنماییت. عالی بود

• Photo of mohammadrezanamdar
    mohammadrezanamdar Oct 10, 2020

سلام از جی پی اس که گذاشته بودی استفاده کردم بسیار مفید و ارزنده بود سلامت و پایدار باشید

• Photo of saeed_gharedaghi
    saeed_gharedaghi Nov 20, 2021

درود و ارادت من دیروز رفته بودم قله عباسعلی و سر کوه البته اول قله عباسعلی رو صعود کردم و بعد سرکوه برای برگشت ترک داشتم واز یال کنار سر کوه وارد جنگل شدم به علت بارندگی پاکوبی نبود و با ترک هم رفتم کلا مسیر خوبی نبود باید از داخل درختان حرکت می کردم که مشکل شده بود دو تا ترک گرفتم ولی بازم همون مسیر بود ایا پاکوب مشخص وجود داره یا ترک ها مشکل داشتن البته انتهای مسیر که به کلبه ها می رسه کاملا پاکوب بود