قله های شیرباد آتشگاه سیاه سنگ نیشابور سیاه سنگ گلمکان خراسان رضوی

Photo ofقله های شیرباد آتشگاه سیاه سنگ نیشابور سیاه سنگ گلمکان خراسان رضوی Photo ofقله های شیرباد آتشگاه سیاه سنگ نیشابور سیاه سنگ گلمکان خراسان رضوی Photo ofقله های شیرباد آتشگاه سیاه سنگ نیشابور سیاه سنگ گلمکان خراسان رضوی

October 7, 2020
October 2020

near Maḩalleh-ye Bālā-ye Zoshk, Razavi Khorasan (Iran)

این تریال از چشمه سبز واقع در ۲۰ کیلومتری جنوب گلمکان شروع شد و پس از طی مسیر از سمت راست و خط الراس آن به قله آتشگاه رفته و سپس مسیر صعود با مسیر فرعی به سمت قله سیاه سنگ نیشابور ادامه یافت و پس از آن به قله شیرباد رفتیم و در مسیر برگشت به قله سیاه سنگ گلمکان رفته و در انتها به علت مسائل پیش آمده فرود به سمت چشمه سبز به صورت مستقیم با شیب تند انجام شد.
متاسفانه نشانه گذاری در محل دو قله آتشگاه و سیاه سنگ نیشابور فراموش گردید.

چشمه سبز گلمکان دریاچه ای کوچک می باشد که آب آن از محل چشمه های اطراف و آب ذوب برف ها جمع می شود.

مسیرهای متعددی برای رسیدن به قله وجود دارد که می توان از زُشک مشهد و روستای دولت آباد چناران از محل پیست اسکی شیرباد و چشمه سبز گلمکان نام برد و می توان فرود را از سمت دره بوژان نیشابور انتخاب نمود.

Photo ofدوراهی به سمت قله سیاه سنگ نیشابور از سمت قله شیرباد در مسیر برگشت Photo ofدوراهی به سمت قله سیاه سنگ نیشابور از سمت قله شیرباد در مسیر برگشت

دوراهی به سمت قله سیاه سنگ نیشابور از سمت قله شیرباد در مسیر برگشت

متاسفانه نشانه گذاری در قله سیاه سنگ نیشابور فراموش گردید.

البته آب آن مزه لجن داشت

Photo ofسه راهی به سمت قله سیاه سنگ نیشابور و قله آتشگاه گلمکان و قله سیاه سنگ گلمکان Photo ofسه راهی به سمت قله سیاه سنگ نیشابور و قله آتشگاه گلمکان و قله سیاه سنگ گلمکان Photo ofسه راهی به سمت قله سیاه سنگ نیشابور و قله آتشگاه گلمکان و قله سیاه سنگ گلمکان

سه راهی به سمت قله سیاه سنگ نیشابور و قله آتشگاه گلمکان و قله سیاه سنگ گلمکان

متاسفانه نشانه گذاری در دو قله سیاه سنگ نیشابور و آتشگاه گلمکان فراموش شد.

قله سیاه سنگ گلمکان

مسیر فرود این تریال به خاطر مسائلی از خط الراس ادامه نیافت و مستقیما به سمت پایین با شیب تند انجام شد که در بعضی از نواحی از شنسکی بود.