قله های قزل ارسلا ودائم برف-همدان

June 28, 2021
June 2021

near Maryānaj, Hamadān (Iran)

قله دائم برف با ارتفاع 3450متر از قلل مرتفع رشته کوه الوند محسوب می گردد، به عبارتی در امتداد خط الرأسی قله الوند(ازشرق به غرب) قله های کلاغ لان ،دائم برف و کمی انحنا سمت جنوب غربی به مسافت تقریبی دو کیلومتر قله قزل ارسلان با ارتفاع 3100 قرار دارد.
شروع برنامه تدوین و اعلام شده گروه کوهنوردی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه جهت دسترسی به قلل مذکور ساعت 23:45 پنج شنبه تاریخ 1400/04/03 از ساختمان ستاد به سمت همدان می باشد، بعد از گردنه اسدآباد ،در اتوبان شهرستان بهار و پس از روستای آبرومند، اولین فرعی سمت راست با عبور از روستاهای سیمین ، دره غول و در ادامه از سمت چپ روستای وهنان (سمت جنوب شرقی)مسیر جاده خاکی را با خودرو طی مسیر می گردد(مجموع جاده فرعی 17کیلومتر)
شروع کوهپیمایی مصادف با تاریخ 14 ذی القعده می باشد و حرکت کوهنوردان زیر بازتاب نور ماه جاده پاکوب را از دره ای که منتهی به گردنه ی میان دوقله ی قزل ارسلان و دائم برف می گردد دنبال می نمایند در این مسیر اگر با عوارض کاهش بارش سال گذشته مواجه نشویم چندین چشمه را پشت سر می گذاریم سپس به جان پناه می رسیم.پس از استراحت با روشن شدن هوا به حمد خداوند یکتا صعود قله های قزل ارسلان و دائم برف صورت می گیرد و مسیر بازگشت به سمت امام زاده کوه(امام زاده محسن) می باشد.

اسامی داوطلبین پذیرش شده در برنامه کوهنوردی صعود به ارتفاعات کوه الوند همدان
1)سیامک پُردلی ۲)حسین داعی ۳)قربانعلی صیدی ۴)مریم باشکوه ۵)محمدرضا کاکایی ۶)دکتر غلامرضا شیبت زاده ۷)صمصام دبیری ۸) خلیل عسگری ۹)رسول نعمتی ۱۰) دکترنوذر محمدی ۱۱)محمد علی خزاعی ۱۲) محمد حشمتی.
گزارش برنامه:
با سلام برابر هماهنگی صورت گرفته ،کوهنوردان پذیرفته شده فوق طبق برنامه تعیین شده رأس زمان مقرر از ساختمان دانشگاه به سمت روستای وهنان (همدان)حرکت نمودند .رأس ساعت 03:15 روز جمعه تاریخ 1400/04/04 در آن منطقه کوهپیمایی شروع گردید پس از صعود دوقله به ترتیب قزل ارسلان ودائم برف مسیر بازگشت به سمت شمال شرقی صورت گرفت و ساعت 13:00 همان روز در منطقه امام زاده محسن ،برنامه کوهپیمایی با طی مسیر نمودن پیمایش 17 کیلومتری خاتمه یافت . بعد از صرف ناهار به طرف کرمانشاه حرکت نمودند و بحمد خداوند متعال برنامه بدون مشکلی در ساعت 18:30 در ساختمان ستاد دانشگاه خاتمه یافت.