قله گرگ از سمت بلده

July 2, 2022
July 2022
1 comment

near Tākar, Māzandarān (Iran)

قله گرگ از سمت بلده

• mohammad barzegar Jul 2, 2022

مسیر معمول از روستا تا قله حدود ده کیلومتر است که میتوان بین ۶ تا هفت ساعت طی نمود .این ده کیلومتر را اگر به فواصل ۲ کیلومتری تقسیم نماییم در کیلومتر اول تا پنج مسیر در داخل تنگه با شیبی بسیار ملایم طی میشود و حدود ۴۵۰ متر ارتفاع افزوده میشود از حدود کیلومتر پنجم که تقریبا خروج از تنگه و حرکت به سمت خط الراس شروع میشود شیب اصلی آغاز میشود به گونه ای که دردو کیلومترسوم چهارم هر کدام حدود ۴۰۰متر و در دو کیلومتر آخر ۶۰۰ متر ارتفاع افزوده میشود یعنی حدود ۱۴۰۰ متر از ارتفاع مسیر به کیلومترهای پایانی تعلق میگیرد خصوصا دو کیلومتر آخر که در ساعات اوج تابش خورشید و گرما طی خواهد شد و بیشترین شیب را دارد و واقعا نفسگیر خواهد بود .لذا پیشنهاد میشود دوستان در اجرای این برنامه پس از شروع اولیه مفتون خنکی و تازه نفسی اول صبح خود نشده و سلانه سلانه گام نزنن !!شروعی سریع جهت استفاده بردن از این مزایا جهت طی کردن قسمت راحت مسیر یعنی ۵ کیلومتر اول به گونه ای که حداکثر ظرف دو ساعت اول این مسیر طی شود بدون توقف و استراحت و..
    سپس از ساعت حدود ۱۰ شروع به بالا رفتن تدریجی از شیب کرده و بیشترین زمان راهم به طی کردن دو کیلومتر پایانی اختصاص دهند .