قله گل اندام gol andam mount .لاریجان آمل روستای ایرا ۲۵تیر۱۴۰۰

Photo ofقله گل اندام gol andam mount .لاریجان آمل روستای ایرا ۲۵تیر۱۴۰۰ Photo ofقله گل اندام gol andam mount .لاریجان آمل روستای ایرا ۲۵تیر۱۴۰۰ Photo ofقله گل اندام gol andam mount .لاریجان آمل روستای ایرا ۲۵تیر۱۴۰۰

July 16, 2021
July 2021

near Īrā, Māzandarān (Iran)

ساعت ۳ونیم صبح جمعه ۲۵تیر ۱۴۰۰ با دوست عزیزم سبد محمد رفتیم نکا. ساعت ۴ صبح تعداد ۸ نفر شامل۶ مرد و ۲ خانوم با مینی بوس حرکت کردیم به سمت امل. لاریجان. روستای ایرا حدودساعت ۸ رسیدیم به روستا. میدان روستا اغاز کوهنوردی از کنار ارامگاه رفتیم و به سمت چپ باید بریم تا دره و رودخانه سمت چپ شما قرار بگیره. موضوع جالب مشاهده درختان گیلاس و البالو وسیب و الو با میوه های رنگارنگ. ادامه مسیر از پاکوب به سمت چند درخت که محل گدسفند سرا هست. حدود یک و نیم ساعت. خوردن صبحانه و استراحت و حرکت در ادامه مسیر به سمت قله زیبا وصخره ای. البته اگر از مسیر پاکوب حرکت کنید خیلی بهتره . قابل توجه اینکه در مسیر علاوه بر گل های زیبا چند چشمه اب و گله های بز و گوسفند و همچنین روبرو در صورت مساعد بودن هوا دماوند خودنمایی میکنه البته امروز ابر جلوی دید مارو‌گرفته بود. بعد رسیدن به قله مانند تمام قله ها بدنبال تابلو قله بودیم متاسفانه خبری نبود. بنابراین عکسها بدون تابلو هستند. حدود ۵ کیلومتراز ترس اینکه هوا بارانی نشود سریع بر گشتیم پایین تا گوسفند سرا . و بعد ادامه مسیر تا روستا. با کوهنوردان شهرستان نکا همراه بودیم. سرقدم اقای کاظمیان از بابل. دوستان دیگه اقایان مهندس حسنی. حاجی زاده. محمد جعفری. مسعود شعبانی و پسرش. جلیل وند. خانم ها مصطفوی و .... یادم رفت و دوست عزیزم سید محمد در مسیر برگشت هوا بارانی شدید بود حدود ساعت ۷ونیم غروب رسیدیم خونه . خیلی عالی و زیبا و با برنامه ریزی دقیق صعود به قله گل اندام انجام شد . خدایا شکرت...

null

Photo ofGol.andam mount iran.amol.larijanقله گل اندام امل روستای ایرا Photo ofGol.andam mount iran.amol.larijanقله گل اندام امل روستای ایرا