قله فیل زمین از لواسان بزرگ - 96/12/18

Photo ofقله فیل زمین از لواسان بزرگ - 96/12/18 Photo ofقله فیل زمین از لواسان بزرگ - 96/12/18 Photo ofقله فیل زمین از لواسان بزرگ - 96/12/18

March 10, 2018
March 2018

near Lavāsān-e Bozorg, Tehrān (Iran)

برنامه به همراه گروه فراز و با 17 نفر برگزار گردید. به دلیل تاخیر همنوردان و گم کردن مسیر رسیدن به روستای لواسان بزرگ برنامه با تاخیر در ساعت 7:30 شروع شد. در امام زاده میدان لواسان سرویس بهداشتی و آب آشامیدنی وجود دارد. خودروها را در میدان پارک نکرده و با ماشین جاده خاکی را پیش رفتیم تا جایی که به رودخانه برخورد کرده و در همان کنار ماشین ها را پارک کردیم و پیمایش خود را آغاز کردیم. یال انتخابی برای صعود به قله اشتباه انتخاب شد و مجبور شدیم مسافت بیشتر و سخت تری را برویم . حجم برف زیاد و تقریبا از ابتدای مسیر برف کوبی داشتیم. در قسمت هایی هم دست به سنگ را تجربه کردیم. برای رسیدن به یال نهایی منجر به قله نقاب های برفی بسیاری وجود داشت ولی با احتیاط حرکت کرده و در نهایت در ساعت 14:30 به قله رسیدیم. سرعت باد بسیار زیاد بود. مسیر برگشت را نه از مسیر اشتباه رفت و از مسیری کوتاهتر رفتیم و در نهایت در ساعت 18 در روستای لواسان بزرگ برنامه به پایان رسید.