قله دشته (سایت) از دره وسیه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۱

Photo ofقله دشته (سایت) از دره وسیه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ Photo ofقله دشته (سایت) از دره وسیه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ Photo ofقله دشته (سایت) از دره وسیه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۱

April 27, 2022
April 2022

near Sarjūy, Alborz Province (Iran)

صعود به قله سایت از مسیر دره وسیه روز چهارشنبه ۷ اردیبهشت ساعت ۶:۳۰ دقیقه به همراه آقای نصرتی آغاز نمودیم. یک روز نیمه ابری با هوای خنک و آرام بهاری که لذت صعود را دوچندان نمود دره پر آب و درختان سرسبز بودند. گل‌های زالزالک و زرشک وحشی شکوفا شده بودند و رایحه دلنشین آنها فضای دره را آکنده کرده بود.
بعد از حدود ۵ کیلومتر پیمایش مسیر در کف دره زیبای وسیه به یال صعود میرسیم. ساعت ۸:۱۵ دقیقه برای صرف صبحانه جای مناسبی را انتخاب نمودیم تا با تجدید قوا به سمت شیب یال حرکت کنیم. ساعت ۸:۴۵ از کنار یال خشک دره مسیر پر شیبی را تا گردنه پشت سر گذاشتیم از گردنه تا قله هم با شیب ملایمتری به سمت قله حرکت کردیم نهایتا ساعت ۱۰:۱۵ پس از ۳:۴۵ کوهپیمایی به قله دشته رسیدیم.
قله سرسبز و گل های لاله و بقیه گل های بهاری روی قله شکوفا شده بودند.
پس از ثبت عکس و استراحت ساعت ۱۱ مسیر برگشت را در پیش گرفتیم و ساعت ۱۳:۰۰ برنامه کوهپیمایی طی پنج چنین ساعت توسط گروه دونفره ما به اتمام رسید.
نکته: مراقب سگ‌های گله در طول مسیر باشید. از نزدیک شدن به گله خودداری کنید و با فاصله زیاد از آنها حرکت کنید.