قله داراب شاه ( آنالوجه)

October 1, 2021
October 2021

near Anālūjeh, Isfahan (Iran)

قله داراب شاه ( آنالوجه)
برنامه در تاریخ 9 مهر 1400 انجام شد. تیم چهار نفره عصر 5 شنبه از نجف آباد به راه افتاد و حوالی غروب در روستا حضور پیدا کرد با صحبت با متوفی حسینیه شب را یکی از مساجد روستا خوابیدیم و صبح ساعت ۴ از خواب بیدار شده و چون کوله ها را از شب قبل از بسته بودیم با خوردن صبحانه مختصر از سمت چپ روستا تا جایی کی می شد با ماشین رفته و در کنار و باغ های زیبا (باغ قوزولچه) ماشین خود را پارک کردیم و حدود ساعت ۴:۴۵ حرکت را شروع کردیم با توجه به این که ترک مسیر از آقای جدیدی نایب رئیس هیت شهرستان چادگان گرفته شده بود و با استفاده از نرم افزار gpx viewer مسیرا را به خوبی صعود کنیم و در حدود ساعت 7.5 به چشمه آخر دشت چل گاو رسیدیم و حوالی ساعت ۱۱ پس از عبور از شیب تند پیش از قله، چکاد زیبای داراب شاه ( آنالوجه) فتح شد و پس از حدود 1 ساعت ماندن بر قله به سمت پایین رهسپار شدیم.
توصیه می گردد جهت برگشت از همان مسیر صعود فرود بیایند چرا که قسمتی از مسیر از شن اسکی بسیار تندی دارد همچنین حسن این مسیر نسبت به مسیر اصلی که از دشت چل گاو عبور می کند پیمایش کمتر می باشد.