قله دماوند از جبهه جنوبی

July 26, 2020

near ‘Abbāsābād, Māzandarān (Iran)

شانزده شهریور 97 برای اولین بار به دماوند صعود کردم. خانواده را در خانه بستگان در تهران گذاشتم و به سمت پلور حرکت کردم. وقتی به پارکینگ رسیدم ساعت حدود دو بامداد بود و کسی نبود که ظرفیت پاترول تکمیل بشه. در پراید خوابیدم و تا نزدیک اذان صبر کردم تا چند نفر آمدند و راهی مسجد شدیم. اذان شد و وضو گرفتم و نماز خواندم و ناگهان آقای نسبتا مسنی که او هم همان کنار مسجد نمازش را خواند دید من تنها هستم و گفت دفعه چهار یا پنجمش است که به قله دماوند میرود. با آقای لطفی همقدم شدم و ظهر به بارگاه سوم رسیدیم و نهار خوردیم و بعد از کمی استراحت برای هم هموایی کمی بالا رفتیم و برگشتیم و شب در سالن غذاخوری پناهگاه خوابیدیم. ساعت سه بامداد بیدار شدیم و وضو گرفتیم و حرکت کردیم و در راه نماز صبح را خواندیم و حدود ساعت یازده قله بودیم. چرخی زدیم و عکس گرفتیم و برگشتیم پایین ایشان سرعتش از من بیشتر بود حدود دو سه ساعت بعد رسیدیم به پناهگاه و من در پناهگاه یک ساعت خوابیدم و بعد به سمت پایین حرکت کردم و اوایل شب بود که سوار ماشینم شدم و به سمت تهران راه افتادم

PictographCar park Altitude 8,004 ft

برگشت از داخل این دره شن اسکی خوبی داره

برگشتنی این دره هم کمی شن اسکی داره

قله دماوند

اینجا الآن لوح چسباندند. اما ما که رفتیم اینجا لاشه یک میش وحشی بود. سال 98 که رفتم دیگه نبود و لوح بود