قله دماوند ، مسیر جنوبی ۱۲،۱۳،۱۴ مرداد ۱۴۰۱

Photo ofقله دماوند ، مسیر جنوبی ۱۲،۱۳،۱۴ مرداد ۱۴۰۱ Photo ofقله دماوند ، مسیر جنوبی ۱۲،۱۳،۱۴ مرداد ۱۴۰۱ Photo ofقله دماوند ، مسیر جنوبی ۱۲،۱۳،۱۴ مرداد ۱۴۰۱

August 6, 2022
August 2022

near ‘Abbāsābād, Māzandarān (Iran)

برنامه اجرا شده ( تخصصی )

#باشگاه_کوهنوردی_اته_کو

#تعداد_همنوردان: ۱۵ نفر

#گزارش_برنامه:

درود بر همگی
پس از ۴ ماه تمرین و برنامه ریزی بالاخره نوبت به دماوند رسید . همراه با ۱۵ نفر از همنوردان عزیز باشگاه اته کو ساعت ۱۲ شب روز سه شنبه ۱۱ مرداد به سمت آمل و منطقه رینه حرکت کردیم. در ساعت ۷ صبح به قرارگاه رینه رسیدیم و بعد از توقفی کوتاه به سمت پارکینگ جنوبی حرکت کردیم.
در پارکینگ جنوبی از مینی بوس ها پیاده شدیم و مابقی مسیر را با خودروهای کمک دار ادامه دادیم. پس از ۴۰ دقیقه به گوسفند سرا رسیدیم. کمپ اول ما در همین نقطه بود و ارتفاع منطقه ۳۰۵۰ متر را نشان میداد. در گوسفند سرا سرویس بهداشتی و مایحتاج اولیه را میتوان تهیه کرد اما بهتر است به دلیل گران بودن از شهر تهیه کنید.
در بالای مسجد گوسفند سرا چادرها را برپا کردیم. هنگام ظهر ۱ ساعتی بارش باران را داشتیم که البته مشکلی ایجاد نکرد.
پس از استراحت در این محل روز دوم چادرها و کوله ها را تحویل دادیم تا با قاطر به بارگاه سوم برده شود و پیمایش خود را در ساعت ۸:۳۰ صبح شروع کردیم و پس از ۴ ساعت و ۳۰ دقیقه به بارگاه سوم با ارتفاع ۴۲۰۰ متر رسیدیم.
کوله ها را تحویل گرفتیم و در مکانی مناسب چادرها را برپا کردیم. هوای منطقه بسیار خوب بود و برای روز سوم آماده صعود شدیم.
روز سوم ساعت ۴ صبح حرکت خود را آغاز کردیم و با گامهای کوتاه به سمت قله حرکت کردیم در منطقه گوگردی باد شدیدی وجود داشت که کمی تنفس را با مشکل مواجه کرد و پس از ۶ ساعت و ۳۰ دقیقه به قله زیبای دماوند رسیدیم که مجددا جا دارد به همه عزیزان به خصوص صعود اولی های عزیز تبریک عرض کنیم.
به علت شلوغی قله عکس مناسبی جهت گزارش گرفته نشد و پس از گرفتن چند عکس یادگاری به سمت پایین حرکت کردیم و پس از ۳ ساعت و ۳۰ دقیقه به بارگاه سوم رسیدیم.
پس از استراحتی کوتاه کوله ها را به مسئول قاطرها تحویل دادیم و به سمت گوسفند سرا حرکت کردیم و پس از ۳ ساعت به گوسفند سرا رسیدیم. در گوسفند سرا به علت شلوغی خودرویی وجود نداشت که چند ساعتی معطل شدیم و در نهایت در ساعت ۱۱ شب به کنار خودروی مینی بوس رسیدیم و راهی شهر لنگرود شدیم.

خداقوت و تبریک صعود به همه همنوردان عزیز بخصوص عزیزانی که برای اولین بار قله زیبای دماوند را صعود کردند