قله دماوند

one day 21 hours 46 minutes
August 14, 2020
August 2020

near ‘Abbāsābād, Māzandarān (Iran)

فتح قله دماوند
بعد از فتح ۶ قله برای هم هوایی دماوند با شوق زیادی به سمت دماوند حرکت کردیم.
ذوق فراوانی داشتم برای صعود
ماشین رو در محل پارکینگ پارک کردیم(ارتفاع ۲۵۰۰) و با استفاده از پاترول به مسجد صاحب الزمان(ارتفاع ۳۰۰۰) رسیدیم.
ساعت ۱۵ حرکت به سمت بارگاه سوم را اغاز کردیم و ساعت ۲۱ به بارگاه رسیدیم
خوشبختانه شب را در محل پناهگاه گذراندیم و صبح ساعت ۴
حرکت به سمت قله را اغاز کردیم ، در ارتفاع ۴۴۰۰ متر یکی از همنوردان به علت مشکل معده از صعود منصرف شد و به سمت بارگاه برگشت ، همچنین همنورد دیگری با وجود امادگی جسمانی خوبی که داشت در
ارتفاع ۵۰۰۰ متر به علت عدم هم هوایی دچار مشکل سردرد و سرگیجه شد که با توضیحات لازم ، این همنورد هم به بارگاه سوم برگشت .
حرکت به سمت قله ادامه داشت تقریبا ساعت ۱۲ به ارتفاع ۵۴۰۰ متر رسیدم و از اون نقطه باد به صورت وحشیانه‌ای میتازید ، به قدری شدت باد زیاد بود که به زحمت اجازه حرکت میداد ، به هر زحمتی بود به قله رسیدیم و صعود رو در ساعت۱۳:۳۰ به پایان رساندم .
فرود از قله به لطف وجود شن اسکی موجود ساده تر اتفاق افتاد و تا ساعت ۱۸:۳۰ به بارگاه برگشتیم.
به توصیه یکی از دوستان شب رو در محل بارگاه استراحت کردیم (البته بارگاه تعطیل بود) و مجبور شدیم در چادر استراحت کنیم .
سر درد خفیفی داشتم به علت فرود از قله ، که با خوردن نود الیت حالم بهتر شد .
یکی از همنوردان هنوز از قله فرود نیامده بود و نگران ایشان بودیم تقریبا ساعت ۲۱:۳۰ تصمیم گرفتم که با امداد تماس بگیرم که نور هدلایت یک نفر در دامنه قله دیده شد ، تصمیم گرفتم صبر کنم تا ببینم این نور هدلایت برای چه کسی است که خداراشکر دوهمنورد ما در ساعت ۲۲ به محل کمپ ما رسید.
تا ساعت ۸ صبح فردا استراحت کردیم و فرود از بارگاه سوم به سمت مسجد صاحب الزمان را آغاز کردیم و در ساعت ۱۳:۳۰ به مسجد رسیدیم .
از مسجد با استفاده از پاترول به محل ماشین رفتیم و در ساعت ۱۵ روز چهارشنبه صعود به دماوند به پایان رسید.