قله چرامکان ... چرمکون ... خنی بال (از مسیر پسکوهک) 22آذر 1402 Cheramkan peak

Photo ofقله چرامکان ... چرمکون ... خنی بال (از مسیر پسکوهک) 22آذر 1402 Cheramkan peak Photo ofقله چرامکان ... چرمکون ... خنی بال (از مسیر پسکوهک) 22آذر 1402 Cheramkan peak Photo ofقله چرامکان ... چرمکون ... خنی بال (از مسیر پسکوهک) 22آذر 1402 Cheramkan peak

December 13, 2023
December 2023

near Mazra‘eh-ye Jowzār, Fars (Iran)

قله چرامکان ... چرمکون... خنی بال پسکوهک
این کوه در 35 کیلومتری شیراز قرار دارد. ارتفاع قله اصلی آن از قله های کوه سرخ و دراک بلندتر هست. مسیر صعود این کوه دارای چندین چشمه و آبشار فصلی هست. این کوه سرچشمه خرم رود می باشد.
روستای پس کوهک از توابع بخش ارژن شهرستان شیراز و در دهستان قره چمن قرار دارد .
با ماشین شخصی از جاده شیراز بوشهر به جاده ده شیخ وارد شده و پس از حدود نیم ساعت به روستای پسکوهک رسیده جاده را ادامه داده و از دوراهی دره مارون به روستای امیرآباد یا جوزار رسیدیم . کوه پس کوهک یا خنی بال در جنوب غربی روستا قرار دارد. مسیرهای مختلفی برای صعود قله وجود دارد ، مسیر شمالی از روستای جراب پس از چرامکان و دهنو قلندری و دو مسیر از امیرآباد می باشد . در ساعت 7.30 پیمایش شروع گردید و پس از مشخص شدن پاکوب از به سمت آبشار رفتیم و آب آبشار به دلیل عدم بارش بسیار کم بودو پس از توقفی در مسیر در ساعت ۱۱ در قله بودیم و ارتفاع ۲۹۵۵ متر میباشد و پس از استراحتی و لذت بردن از منظره که در شمال قله چرامکان .. کوه پرابهت دراک و کوه زیبای کوه سرخ و در جنوب کوه سیاخ و دلو و دشت خانه خمیس قابل رویت و بسیار نمای زیبایی نمایان میباشد و در ساعت ۱۲.۴۰ اقدام به فرود و در ساعت یک و نیم در کنار چشمه و به صرف نهار پرداختیم و در ساعت سه و ده دقیقه به سمت پارکینگ حرکت کردیم و درساعت ۱۶.۱۰ اتمام صعود قله چرامکان ..